Back to business

28 januari 2020 - Cairns, Australië

Heeey,

Nou ik ben weer 2 daagjes terug in Cairns. Heel leuk weekend gehad. Vrijdagavond toen ik aankwam in Sydney ben ik direct naar het hostel gegaan (Funkhouse, leuke naam). Ik schrok wel een beetje hoe het eruitzag, ik dacht dat het hostel (The Jack) in Cairns best goedkoop was. Maar dit was stukken erger. Ik zag een kakkerlak voor de badkamer liggen en de kamer was erg warm, er was maar 1 ventilator die rond ging, dus erg veel zweten. In The Jack hangen er 3 ventilators aan het plafond en is er een airco. Maar goed Funkhouse is toch alleen maar bedoeld om te slapen.

Zaterdag had ik met Rachel afgesproken en een jongen die we eerder hadden ontmoet om samen te brunchen. Daarna wou Rachel graag 2 piercings in haar oor laten schieten. Nadat zijn we naar haar hostel gegaan om Goon te drinken (Australische wijn-achtig) en ons klaar te maken. We hebben daarna de tram gepakt naar het festival (Elrow). Het was een gezellige festival, hebben een leuke groep jongens ontmoet, alleen de muziek was jammer genoeg niet zo leuk. Na het feestje zijn we naar een groot appartement geweest waar de jongens woonden, zij hadden een hoedje van Rachel meegenomen en die wou ze persee terug. Uiteindelijk waren we tot 3 uur 's nachts blijven hangen. Het was heel gezellig. Daarna zijn Rachel en ik bij de mcdonalds gaan eten en beiden naar ons hostel gegaan. Ik lag om 5 uur op bed. Jammer genoeg moest ik voor 10 uur uitchecken, dus dat was een erg korte nacht.

Zondagochtend heb ik 2 uur lang op een stoepje gezeten, gebeld met vrienden en daarna de trein gepakt naar Rachel's hostel. Gaia was er ook, dus zij hadden mij naar binnen gesneaked in hun kamer. Daar heb ik toen gedoucht en zijn toen met z'n 3en naar de stad gegaan, want het was Australie dag. Daar hebben we wat gegeten, maar Rachel en ik waren zo moe dus wouden graag een dutje doen. Ik heb in Gaia's bed geslapen voor een uurtje. Daarna zijn we weer Goon gaan drinken en ons weer klaargemaakt. We gingen weer de stad in, we wouden graag het vuurwerk zien. Jammer genoeg toen de vuurwerk bezig was waren we nog onderweg er naartoe aan het rennen. We hebben net een klein beetje vuurwerk gezien. Daarna zijn we naar een club (Scary Canary) gegaan om met z'n 3en af te sluiten, want we weten niet wanneer we elkaar weer gaan zien. Rachel gaat naar Melbourne en Gaia op surfcamp. Na de afsluiter ben ik naar het vliegveld gegaan. Ik dacht om op het vliegveld te slapen, maar die was jammer genoeg dicht tot 4 uur in de ochtend (het was toen 12 uur). Ik heb uiteindelijk een bankje gevonden en had gelukkig alleen een rugzak bij. Die heb ik toen als kussen gebruikt en zo heb ik een paar uur geslapen. Wat een avontuur weer, een echte backpacker en/of zwerver voelde ik me. Daarna ben ik het vliegveld opgegaan en naar Cairns gevlogen. Het vliegtuig was zo leeg, dat ik op een zitplek kon zitten met niemand naast me. Daar heb ik lekker gebruik van gemaakt door lekker te slapen.

Maandagochtend om 8 uur kwam ik aan in Cairns en werd ik opgehaald door een jongen uit het hostel (Jarvis). Hij heeft een campervan in Australie gekocht. Aangekomen in het hostel heb ik gelijk een dutje gedaan. Daarna ben ik op het balkon gaan chillen met de groep. Daarna ben ik met 3 mensen van het hostel naar een club gegaan (Gilligans). Daar was een beerpong-competitie. Ik speelde samen met Lara , we hebben 3 rondes gespeeld en ook nog alle 3 gewonnen, dus waren de winnaars van de competitie. We hadden 12 gratis drankjes gewonnen, dus hebben dat verdeeld onder ons 4. We deden nog een dansje en zijn daarna terug naar het hostel gegaan.

Vandaag (maandag) moest ik werken als housekeeping in de ochtend. En daarna ben ik met Sophie langs barren/clubs geweest om werk te vinden. Ik heb 5 cv's uitgedeeld en 2 barren/clubs waren erg positief. Morgen ga ik langs nog een paar barren en ik zal wel horen welke bar of club het gaat worden. En nu ben ik op het balkon aan het chillen en we gaan zo naar beneden om weer killerpool te spelen en gratis sangria te drinken.

Goodbyeeee.

1. Wil bogerd:
    28 januari 2020
    Ik wist helemaal niet dat jij zo feestbeest bent, hahahaha.
    Geniet er maar van , maar kijk goed uit.
  2. Marian.:
    28 januari 2020
    Volgens mij wordt het nu tijd voor een serieuze baan want al dat feesten en beesten loopt de spuigaten uit!!! Haha! Maar net wat Wil zegt; geniet maar blijf op je hoede. xx
  3. Ed driessen:
    28 januari 2020
    Hou je nog een beetje lijf over voor als je weer eens deze kant op komt, je moet er toch nog wel 70 jaar mee doen hoor. Geniet en feest met mate . ;-)
    Groetjes Ed
  4. Marica:
    28 januari 2020
    Zabavno ali naporan viked u Sidneju, vidim da si se bas izmorila a vjerovatno i istrosila na tom vikedu a i malo zabavila, ali neka sada malo kreni i da zaradjujes i vidis nesto ostalo osim zabavnih klubova. Nadam se da si dobila posao. Pozdrav i ljepo se provedi.
  5. Biljana:
    29 januari 2020
    Leuk Simontje! Ik ben blij dat je naar je zin hebt! Vergeet niet om af en toe ook water drinken(uit een fles dan) 😘
  6. Figen:
    30 januari 2020
    Hee Simone wat een leuke avontuur bleef je daar. Ik ben zo trots op jou dat jij dit voor jezelf doet. Zo maak je heleboel herinneringen en vrienden. ik hoop dat jij heel leuke bar of club vindt om te werken😘
  7. Susan:
    2 februari 2020