Bierfestival en buikpijn

23 augustus 2022 - Dordrecht, Nederland

Cao Svima!

Zaterdagavond was het bierfestival hartstikke leuk. Er waren wel 300 verschillende bieren te koop, een grote kermis, veel motors voor de show, een show over motors, een silent disco en 2 podiums met muziek (waarvan 1 rock en de andere meer pop). Er liepen ook veel verschillende mensen rond op het festival, maar vooral wel een beetje punkers enz. Als je ze zo noemt, degene die vaak naar Rock-muziek toe gaan. Het was ieder geval heel groot en van alles te doen. Wij hebben hier wel een aantal biertjes gedaan uit verschillende landen. We zijn naar de motor show geweest. Dit was een soort houten rad (wat je weleens op de kermis ziet in een funhouse) maar dan verticaal en een stuk groter. Uiteindelijk kwamen er een motor en een skelter met motor die om de buurt een rondje er doorheen gingen rijden soms zelf handen los. Daarna gingen ze met z'n tweeën rondjes rijden. Het was een coole show en natuurlijk ook wel spannend. Ik had zoiets weleens eerder gezien in het circus. We hebben ook nog in de ringespiel een rondje gedaan. Dit is een zweefmolen en er hangt een knuffeltje aan een paal. Je moet alleen of samen met iemand proberen dat knuffeltje te pakken door elkaars stoelen vast te pakken en te duwen. Als je de knuffel pakt krijgen jij en je speelpartner een gratis ronde. Wij hebben helaas niet gewonnen, maar het gaat uiteindelijk om het meedoen. We zijn ook nog naar de silent disco geweest, deze koptelefoons hadden 2 kanalen. Één kanaal daarvan was Rock en de andere was hits. De muziek hiervan was matig, dus we bleven hier niet lang en er waren ook wel weinig mensen(wat soms genoeg zegt). We hebben nog bij 1 van de podiums gestaan en toen begon het te regenen, dus eigenlijk iedereen inclusief wij gingen weg van het festival. We waren opzoek naar een taxi, maar dit was natuurlijk best lastig. We hebben via de app 4 of 5 keer aangevraagd om ons op te komen halen, maar pas de 5de keer pakte hij hem en kwam er een taxi aan. We waren rond half 1/1 uur thuis. Ik had voor Ricardo online MacDonalds besteld en ben zelf gelijk in slaap gevallen. Helaas werd ik midden in de nacht een aantal keer wakker omdat ik zo nodig naar de wc toe moest. Zondag had ik hier verder heel de dag last van en heb ik zowat heel de dag geslapen en ben ik naar de wc geweest. Ik denk dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen. Gelukkig was dit pas de laatste dag van de vakantie en regelde Ricardo allerlei eten en verdere souvenirs. De vlucht naar huis ging gelukkig goed, ik had dan ook wel aardig weinig gegeten op wat fruit na. Maandagochtend toen Ricardo en ik aankwamen, kwam m'n moeder ons ophalen en bracht ons naar huis. Dus we zijn veilig en wel aangekomen. Maandag had ik nog best wel last van buikpijn en naar de wc gaan. Ik heb vandaag nog steeds wel een beetje last van m'n darmen, maar het gaat al een stuk beter. Dus hopelijk mag het snel overgaan.

Nog even voor jullie informatie vanaf eind september ga ik een half jaar naar Slovenië toe voor mijn studie. Dus dan zullen jullie weer dingen op de reisblog van me voorbij zijn komen! Dus tot snel weer! 🙋🏼‍♀️

1. Jalila:
    23 augustus 2022
    Tot volgende reis.
  2. Biljana:
    23 augustus 2022
    Leuk!😃 en een snelle Beterschap voor dit tijd!💐
  3. Mevr.H.P. de Leeuw:
    24 augustus 2022
    Simone en Ricardo, Dank voor alle ins en outs van jullie familie reis en vele andere uitstapjes. Gewoon eens iets anders meegemaakt. Voor nu een spoedig herstel. Pas op je darmen nu, voor straks een goede herkenning van de stage die je gaat lopen en voor Ricardo sterkte als achterblijver?? Groet, H.P. de Leeuw(Lenie).