Doei Venetië 🙋🏼‍♀️

4 maart 2022 - Venetië, Italië

Bonjourno !

Gisteren op Murano hebben we rond gekeken voor leuke souvenirs. Jammer genoeg heeft Ricardo niks gevonden. Ik had mijn souvenir van glas al gevonden (de 2 hartjes met onze namen en datum erop). We zijn daarna terug naar Venetië gegaan. We zijn weer bij onze restaurant naast het appartement gaan eten. We waren deze keer niet zo tevreden. Er was een vrouw aan het werk die best moeilijk deed over van alles, die heel opvliegerig en temperamentvol was. Ik had een pasta carbonara besteld en Ricardo een pizza. Maar omdat ik eerder besteld had kreeg ik mijn pasta carbonara en toen ik het ophad kreeg Ricardo pas zijn pizza. Dit was heel jammer. Uiteindelijk kwam die serveerster nog wel naar ons toe om haar excuses aan te bieden dat ze niet goed Engels kon. Maargoed we waren even wat minder tevreden.

Na het lunchen zijn we de stad in gegaan en was ik nog heel nieuwsgierig naar een gebouw die we vanaf het appartement konden zien, dus besloten daarheen te lopen. Onderweg kwamen we nog een terrasje tegen voor Aperol Spritz. Weet nou niet of ik het verteld had, maar anders vertel ik het nog een keer 😝. Spritz selecto is een typisch drankje van hier. Dit is prosecco, spritz selecto en bruisend water. Deze is dan ook in meerdere smaken te verkrijgen. Dus Spritz Aperol, deze is wat zoeter. Spritz Campari, deze is wat meer bitter. En de typische en echte van hier is dus Spritz selecto, deze zit tussen de bittere en de zoetere in.

Dus op het terras hebben we 2 Aperol Spritzen gedronken en zijn door gegaan om het gebouw te kunnen zien. Hij was eigenlijk niet heel interessant en het was al donker, dus je kon er niet veel aan zien. We zijn toen weer teruggelopen om af te sluiten in ons restaurantje. We hadden zin om nog eens heerlijk te eten en we wisten zeker dat dat daar kon. Ricardo heeft tortellini gegeten en ik heb gnocchi gegeten. Dit was weer heel smakelijk. We hadden ook een fles wijn en merkte al snel dat ik helemaal kapot was. Dus na het restaurant zijn we naar het appartement gelopen en ben ik gelijk in bed geploft. Ricardo heeft nog de koffer even opnieuw ingepakt, dit hadden we ook afgesproken. Maar ik had hier geen energie meer voor. Dus heel lief van hem ! Vanochtend hebben we weer lekkere dingen van de bakker uitgezocht en heerlijk gegeten. Daarna hebben we uitgecheckt en we zitten nu op de boot onderweg naar het volgende hotel. Wij vliegen morgenochtend om 6:50 uur richting Nederland. Dus daarom dat we nu naar een hotel gaan dichtbij het vliegveld. Deze hotel zit in een klein dorpje, dus ben benieuwd wat we daar gaan beleven.

Addio !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Evert&Manuela:
    4 maart 2022
    Goede reis terug en geniet vandaag nog even. Dikkekusssss ❤️
  2. Simona Kosanovic:
    Dankjeweel nog, we hebben nog heerlijk genoten ! Dikke kus teruuuuugg 😘
  3. Marian.:
    4 maart 2022
    En dan is het alweer bijna voorbij! Maar wat hebben jullie veel gezien. Geniet nog even en morgen een goede reis naar huis! xx
  4. Simona Kosanovic:
    5 maart 2022
    Jaa dat gaat zo snel ! Jaa we gaan even bijkomen van alle indrukken, dus ook wel lekker om zo thuis te zijn. We zijn trouwens geland. Dankjewel nog ! Xx
  5. Biljana:
    5 maart 2022
    Fijn dat jullie zo leuk hebben gehad en lief van Ricardo dat hij ook je koffer heeft ingepakt!🥰
  6. Simona Kosanovic:
    7 maart 2022
    Jaa dat was heeeel lief 🥰