First days in Cairns

21 januari 2020 - Cairns, Australië

Heeeey,

Nou ik ben vrijdag aangekomen in Cairns. Toen ik uit het vliegveld stapte dacht ik jeetje wat een tropische klimaat, veel warmer dan in Sydney. Ik droeg zelfs een sweater. Op het vliegveld heb ik gevraagd aan mensen of ze een taxi wilden delen. Onze eindbestemmingen zaten bij elkaar in de buurt dus ze waren er okee mee. Ze hebben tot hun hotel betaald, ik bood ze nog aan om de helft te betalen. Maar ze stonden erop dat hun het zouden betalen. Aangekomen in het hostel spullen neergezet en gelijk gaan slapen.

Zaterdag - In mijn kamer zit een oudere man die oorspronkelijk uit Kroatie komt, dus heb veel met hem gepraat deze ochtend. Daarna ben ik naar een marktje naast het hostel geweest en zag ik creperie, dus ben daar gaan eten. De mensen die daar werkten waren Frans en vroegen aan mij waar ik vandaan kom en wat ik hier doe. Dus ik vertelde ze dat ik werk zoek, dus die mevrouw heeft me een restaurant aangeboden waar ze zelf ook werkt. Ik ben daarna naar het zwembad gegaan, esplanade lagoon. Het was een gratis zwembad, dus daar heel de middag geweest. Daar kwam een jongen naar me toe om te vragen wat ik zondagavond doe. Hij verkoopt kaartjes voor kroegentochten. Dus ik heb toen een kaartje van hem overgekocht en hij had me ook 2 barren aangeboden waar ik kan werken, omdat veel mensen vertrekken deze weken. Daarna ben ik terug naar het hostel gegaan, gratis avondeten. Bij het avondeten best veel mensen ontmoet, veel backpackers die ook alleen reizen en hier al aantal maanden zijn. Heb die avond veel met hun gepraat en lekker gerelaxed.

Zondag - Mijn rug was zaterdag verbrand dus ik had besloten om niet vroeg in de middag al naar het zwembad te gaan, maar pas rond 4 uur om even af te koelen. Er was deze middag ook een gevecht op tv te zien + een zwembadfeestje. Maar ik vond het wel lekker om even tot rust te komen op het strand en ik had 's avonds al een feestje. Na het zwembad + douchen + klaarmaken, ben ik naar de kroegentocht gegaan. Daar heb ik 2 meiden uit Nederland leren kennen en was eigenlijk heel de avond met hun. Eigenlijk heeft de kroegentocht me een beetje teleurgesteld. Ik vond het niet heel erg leuk, mensen kwamen in groepen dus waren erg gesloten tegen andere mensen. Ik was ook de enige die alleen was.

Maandag - Deze dag heb ik niet veel gedaan. Ik heb me wel ingeschreven om in dit hostel 3 keer per week 4 uurtjes schoon te maken voor een gratis verblijf. Ik moet hier dus wel minimaal een maand blijven, maar dat komt wel goed. Ik moet daarnaast nog een baantje vinden, maar er is genoeg werk. 'S avonds ben ik weer gaan relaxen met alle backpackers en hebben we gewoon lekker gekletst. Jammer genoeg werd ik maandag op dinsdag om 4 uur 's nachts wakker met een verstopte neus en hoofdpijn, dus ben weer met moeite in slaap gevallen.

Dinsdag - Vanochtend was mijn eerste dienst als schoonmaker in dit hostel. Ik heb vandaag de douches schoongemaakt en de kamers waar mensen uitcheckten en zulke soort dingen. Het is wel een prima baantje voor gratis verblijf. Het is alleen wel erg veel zweten, maar daar wen ik hopelijk wel aan. Na mijn dienst ben ik terug naar bed gegaan, want ik voelde me nog niet helemaal lekker en heb een beetje series gekeken en geslapen. Nu ga ik naar het avondeten toe, hopelijk beter dan de afgelopen dagen (2 keer in 3 dagen worst en rijst). En daarna is er een competitie 'killerpool'. Dus we gaan poolen en als je wint, win je kaartjes voor de barriererif. Dus wens me succes!

Goodbyeee

1. Predrag:
    Succes schat!!! 😊😘
  2. Wil bogerd:
    21 januari 2020
    veel succces met het winnen van de kaartjes .
  3. Biljana:
    21 januari 2020
    Weer veel in een week meegemaakt!
    Ik hoop dat je die kaartjes wint!
    En sterkte, niet ziek worden! 😘
  4. Ed driessen:
    21 januari 2020
    Gaaf dat je zulke aardige mensen hebt ontmoet, met het werken zal het ook wel goed komen, eerst maar eens beter worden met de nodige rust en daarna er lekker tegenaan.
    Hopelijk win je die kaartjes voor het Gr. Barrièrerif, lijkt me erg gaaf om dat mee te maken! Veel plezier daar en beterschap, geniet van het leven !
  5. Marian.:
    21 januari 2020
    Weer genoeg meegemaakt zo te lezen. Geniet eerst nog maar even en wen aan de temperatuur, met dat werk komt het vast wel goed. En win die kaartjes hè!!!
  6. Marica:
    22 januari 2020
    Avantura i posao, nadam se da ces naci neki dobar posao koji ti se svidja, ljepo se zabavljaj i jedi redovno da se ne razbolis.