Moe maar toch tevreden

26 februari 2020 - Cairns, Australië

Van vorige week zondag en maandag kan ik niet veel meer herinneren. Alleen dat we vooral spelletjes op het balkon hebben gespeeld, zoals wat ben ik in dieren. Briefje op je voorhoofd met een dier daarop en met ja/nee- vragen moet je raden wat voor dier je bent.

Dinsdagavond waren we wat drankjes aan het drinken en er was die avond een reggaeton-party in Woolshed (een nachtclub/bar). Ik wou daar heel graag heen, alleen jammer genoeg wou niemand met me mee, dus besloot ik om alleen te gaan. Want ik kende de vriend van de dj en had gezegd dat ik op een dinsdag een keer terug zou komen. Het was een erg gezellige avond en ik vroeg aan de bar of ze nog iemand nodig hadden. Ik dacht hier heb ik het nog niet geprobeerd. Dus de manager zei dat ik de volgende dag terug mag komen voor een trial. Woensdagavond ben ik er toen heen gegaan en heb ik 2 uur gewerkt. De manager zei dat hij ziet dat ik weet wat ik doe en ik over 2 dagen wordt gebeld, omdat er de volgende dag een andere trial was. Maar hij vond dat ik het goed doe.

Donderdag zijn we naar de arcade gegaan (een speelhal) en het was happy hour dus hebben een paar biertjes gedaan en een spelletje gespeeld. Het was een spel dat iemand de jury is en een plaatje moet uitzoeken. En de rest heeft 7 kaartjes en moet een tekst erbij zoeken wat bij het plaatje past. De jury beoordeeld welke tekst het grappigst is en die heeft dan gewonnen. Was wel een grappig spel. 'S avonds zijn we beneden beerpong gaan spelen en heb ik weer 2 kaartjes voor het aquarium gewonnen. Dus ik hoop dat iemand hier 'the great barrierreef'-trip wint en al is geweest, zodat ik de kaartjes kan ruilen. Daarna zijn we op het balkon gaan zitten en hebben we een paar drankjes gedaan. Daarna zijn we uitgegaan in Gilligans. De meeste mensen van het hostel zijn binnen een half uur weer terug gegaan naar het hostel. Ik ben samen met 1 jongen uit het hostel tot het einde gebleven.

Vrijdag kreeg ik een smsje van Woolshed dat ik ben aangenomen en of ik die avond gelijk wil beginnen om 10 uur. Ik heb die avond tot 4 uur gewerkt. De volgende dag (zaterdag) had ik jammer genoeg housekeeping, dus had maar 3 uur slaap gehad. Na housekeeping heb ik geslapen, omdat ik die avond weer zou werken in Woolshed. Van half 10 tot 3 uur. Super lief, een meisje uit m'n kamer Sophie die had op me gewacht tot ik terugkwam. Want zij had ook haar eerste werkdag in een soort restaurant/bar. Dus alles bijgekletst en naar bed gegaan.

Zondag heb ik vooral uitgerust in bed en papieren en contracten ingevuld voor in Woolshed. Maandag had ik weer housekeeping. En heb de rest van de middag geslapen, omdat ik dezelfde nacht nog moest werken in Woolshed om 12 uur. Dinsdagochtend had ik weer housekeeping, dus weer maar 3/4 uurtjes geslapen. Overdag weer geslapen en 's avonds weer in Woolshed gewerkt. En we zijn na werk wat gaan drinken in Gilligans met m'n collega's. Dat was wel gezellig. En vandaag heb ik een beetje uitgeslapen en ben ik boodschappen gaan doen met Sophie. En ik ga strakjes met een paar mensen uit het hostel even afkoelen in de Lagoon (zwembad). En vanavond Giant darts spelen.

Gooodbyeee.

1. Biljana:
    26 februari 2020
    Tjongejonge, Hoe overleef je dat allemaal? 🤪
  2. Marica:
    26 februari 2020
    Super , posao i pomalo izlazci i druzenje, malo smanji vise odmaraj
  3. Marian.:
    27 februari 2020
    Fijn dat je een baan hebt gevonden al lijkt het me, met alles er omheen, wel een beetje veel. Hoop dat je snel een beetje een ritme vindt. ( misschien een beetje minder stappen en feesten?) Pas goed op jezelf!!! xxx
  4. Susan:
    29 februari 2020