Sneeuw, drankjes en darten ❄️🍹🎯

28 december 2023 - Schiphol, Nederland

Gott kvöld allemaal,

Gisteren (27-12) toen we wakker werden hebben we zoals elke ochtend ontbijt gehaald bij 10/11 en dat opgegeten in de hotelkamer. Daarna zijn we de stad in gegaan. We gingen eerst bij een koffietentje even koffie drinken. Dat was wel een lekker begin van de dag. Daarna gingen we naar het oude gedeelte van Reykjavik heen. We wisten paar dagen daarvoor nog niet waar het was en dachten dat we het al hadden gezien. Daar waren ook allemaal restaurantjes, cafeetjes, winkeltjes en andere attracties. We wisten wel dat er daar ergens een attractie was genaamd fly over. Ik was wel nieuwsgierig wat dat zou zijn, omdat het op veel plekken werd gereclameerd. Het bleek uiteindelijk een soort simulatie te zijn, beetje 4D achtig. We waren dus niet echt verkocht om dit te doen. Je had daarnaast echt een prachtig uitzicht over de zee en een mooi zwart strand. Dit was dus wel de moeite waard dat we naar die fly over waren gelopen. Op de terugweg hebben we nog wat gespeeld in de sneeuw, moesten het er wel van nemen. We hadden een sneeuwpop gemaakt, hebben overgegooid met grote sneeuwballen en een sneeuwengel gemaakt. Met andere woorden hebben we veel plezier gemaakt met de sneeuw. We waren onderweg naar een Amerikaanse tent om te lunchen, Ricardo had zin in spareribs en die had je hier. Het was echt verrukkelijk, ik had hetzelfde besteld 😋. Na het eten gingen we naar het ijs toe om op onze schoenen te schaatsen, alleen helaas lag er veel sneeuw op het ijs, dus het was niet zoals de dagen ervoor en je kon er niet echt overheen glijden. We zijn toen maar de ijsbar gegaan. Dit was een bar met muziek die vol met allemaal ijsstoelen, ijsbanken, ijsbar en andere sculpturen van ijs zat. Dit was echt wel cool om mee te maken. We kregen een dikke jas aan om hier binnen niet te bevriezen, maar desondanks was het echt mega koud. Wij hadden alleen wel toevallig 2 drankjes, dus moesten deze even opdrinken voordat we naar buiten gingen, brrrr waren bijna bevroren 🥶🧊. We gingen na de ijsbar even lekker opwarmen met een glühwein bij dat tentje waar we eerder hadden gezeten (toen Ricardo een whiskey bestelde en ik een glühwein). Na onze opwarm drankje gingen we even terug naar het hotel om een uurtje uit te rusten. Ik had even een dutje gedaan, heeeerlijk. Na het uitrusten gingen we naar Bullseye, dit was een dartcafe. Er stonden allemaal dartborden naast elkaar in 2 verschillende zalen met een bar erbij. Echt wel grappig, een soort poolcafe of bowlingcentrum, maar dan met dartborden. Hier hebben we even een potje gedart tegen elkaar met een lekker biertje erbij. We hadden ook snacks besteld die tijdens het darten naar ons toe gebracht zou worden. Alleen helaas waren ze dat een beetje vergeten, we kregen dus een gratis biertje na het darten. Dit was dus ook niet verkeerd en kregen alsnog onze snacks. Na het dartcafe gingen we naar een restaurant/bar waar we eerder waren geweest en een rad zagen. We kwamen natuurlijk om aan het rad te draaien, hiermee wonnen we 2 White Russians. Deze waren wel lekker en een mooie prijs. Na deze bar gingen we naar een leuk tentje om een bierproeverij te doen. We waren dus lekker aan het dammen hier met rustig een biertje, alleen ineens begon mevrouw alles op te ruimen en deed ze de muziek uit. Dit betekende dat ze gingen sluiten en ze gaf ons plastic bekers om de biertjes in te doen. Toen stonden we ineens buiten met een paar plastic bekers vol bier 😂. We konden dit echt niet opdrinken, dus hebben ze helaas weggegooid en zijn terug naar het hotel gegaan. We wouden graag het nachtleven van Reykjavik ontdekken, maar waren eigenlijk te moe (en zijn misschien ook wel een beetje oud aan het worden, haha). Oh en we bleven ook op voor het noorderlicht, die wilden wij heeeeel graaag zien, maar dat hielden we gewoon niet vol.

En toen was het ineens vandaag (28-12), de dag dat we weer naar huis toe gaan. In de ochtend hebben we weer, zoals gewoonlijk, ontbijt gehaald bij 10/11 en lekker in de hotelkamer gegeten. Daarna klaargemaakt om te vertrekken. We zijn toen even de stad in gegaan om uitgebreid te lunchen. Hebben heerlijk gegeten bij Bastard. Ricardo had een lekkere 'Fat Bastard', dit was een burger. En ik had flatbread met kip. Hebben allebei genoten van onze lekkere lunch. Hierna gingen we terug naar het hotel en vlak daarna kwam de bus ons al ophalen om naar het vliegveld te gaan. Eigenlijk ging alles wel prima op het vliegveld en terwijl ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig. Dus zodra ik het erop zet, zijn we veilig geland en gaan we lekker naar ons huisje toe. Het was een geweldige vakantie, maar het was wel genoeg voor ons en hebben zin om weer thuis te zijn 😊. Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn reis en alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Tot de volgende reis 🙋🏼‍♀️.

Ohja tijdens de excursie hebben we ook nog de speciale paarden hier gezien. Dit is een ras die tussen een paard en pony in zit en eigenlijk alleen maar hier voorkomt. Dit zijn geen wilde paarden, maar altijd wel van mensen die hier wonen. Dit waren wel echt schattige dieren om te zien, ze zagen eruit als beren op 4 vier poten 😂. Oh en wat ik nog wilde delen is dat IJsland echt een onwijs duur land is. Hadden dit wel vaker gehoord van anderen, maar jeetje 1 koffie kost makkelijk €10 en een biertje €12. Dus in Nederland mogen we eigenlijk niet zeuren over prijzen hahah.

Nou daaag! 😊

1. Biljana:
    29 december 2023
    Leuke afsluiting van jullie reis! Ik heb mega genoten van jullie verhalen en kreeg af en toe rillingen van die kou daar 🥶 Fijn dat jullie weer terug naar Nederland zijn. Mocht je iets had vergeten om te vertellen dan hoor ik het vanavond 🥰
  2. Mevr.H.P. de Leeuw:
    29 december 2023
    Beste Beiden, Kan alleen maar zeggen dat jullie in vier dagen er werkelijk alles uit gehaald hebben, maar voor wat ouderen is het echt heel vermoeiend in een kort bestek van tijd dit alles te zien. Maar beslist de moeite waard. Goede jaarwisseling en succes voor 2024. H.P.de Leeuw.
  3. Jalila:
    29 december 2023
    Het was weer leuk om jullie reis verhalen te lezen!!!.
    Jullie ook een fijne jaarwisseling!!
  4. Marian.:
    3 januari 2024
    Zit niet vaak meer op internet dus lees nu pas je verhalen. Dat was een verfrissend en avontuurlijk uitstapje. leuk om weer mee te mogen genieten!!

Jouw reactie