De eerste dagen in Lanzarote

10 maart 2023 - Haría, Spanje

Buenas tardes gente 🙋🏼‍♀️

Toen we maandag waren aangekomen in Lanzarote hebben we onze auto direct opgehaald. We hebben een autootje gehuurd voor de komende 2 weken. Daarna zijn we naar het hotel toe gereden in Arrecife, hebben we onze koffers gedropt en hebben we de auto op de gratis parkeerplaats geparkeerd. We liepen een beetje rond door Arrecife en hebben in de middag even geslapen. De vlucht was om 6 uur, maar we vlogen uiteindelijk om 10 voor 7. Dit kwam omdat 1 toilet in het vliegtuig kapot was, dus werden we verplaatst naar een ander vliegtuig. Alleen dit duurde gewoon eventjes tot het vliegtuig gereed was om ons te ontvangen en op te stijgen. We hadden de nacht ervoor maar 2 uurtjes geslapen, dus dat middagdutje hadden we echt nodig. Na het slapen hebben we lekker gegeten. Ricardo had fish&chips en ik een pulled pork burger. Na het eten hebben we nog ergens een drankje gedaan en toen zijn we eigenlijk gelijk naar bed gegaan. We waren helemaal kapot van de reis.

Dinsdagochtend zijn we begonnen met een ontbijtje bij een bakker langs het water. Arrecife is niet heel groot. Je hebt een lange boulevard langs het strand, een klein haventje met terrasjes, een andere haven met winkels en restaurants en 1 grote winkelstraat. Ricardo had trouwens een boekje over Lanzarote gekocht op het vliegveld in Nederland, dus we halen veel ideeën daaruit om hier te doen. We hebben dus alle plekjes bezocht dat het boekje ons aangaf te doen in Arrecife. In de middag hebben we weer op een terrasje gezeten en heerlijk gegeten. Ricardo had pasta el campo en ik had bruschetta. Dit was echt super lekkerr ! Na het eten ben ik een duikje gaan nemen in de oceaan. Daarna hebben we ons omgekleed en zijn we naar de hoogste verdieping van een hotel geweest om te genieten van de zonsondergang. Hierbij hadden we soort bitterballen gegeten met spinazie, kaas en champignon erin, was wel een lekkere versnapering. Alle gebouwen in Lanzarote mochten niet hoger dan 4 verdiepingen hoog zijn en moesten allemaal wit zijn. Hierdoor is alles nog steeds zo, dus dat hotel is wel het hoogste gebouw in heel Lanzarote. Na de zonsondergang zijn we gaan eten bij een Mexicaan. We hadden een Mexicaanse proeverij gedaan. De foto's van de gangen zal ik er wel opzetten. Het was wel echt heel veel, dus zaten propvol. Na het eten gingen we terug naar het hotel om uit te rusten en te slapen.

Woensdagochtend hebben we weer bij een bakkerijtje ontbeten en zijn even langs de tourist office geweest. We vroegen ons af of er een free walking tour was en misschien een kroegentocht. We kregen hier alleen niet echt duidelijk antwoord op, dus het is er niet geloven we 🤷🏼‍♀️. Over het algemeen zijn de mensen hier echt super aardig, maar soms (zoals deze man) heb je er rotte appels tussen zitten hahah. Na de tourist office gingen we naar fundacion Cesar Manrique. Dit is het huis van een bekende architect en kunstenaar Cesar Manrique. Eigenlijk alles op Lanzarote qua architectuur en toeristisch aantrekkelijkheid is dankzij hem. Zijn huis was ook echt prachtig en bijzonder. Veel kamers waren gebouwd in vulkanische overblijfselen, dus soort grotten. Verder stonden er veel kunstwerken in het huis, in de tuin en een prachtig zwembad. Na het bezoekje aan Cesar's huis gingen we naar een dorpje genaamd Teguise. Hier hebben we eventjes rondgewandeld, hebben we geluncht en zijn daarna naar onze volgende accommodatie gegaan. Dit was een grote luxe koepel (eco Dome) in de middle of nowhere. Het was echt prachtig en luxe. Vanaf deze accommodatie had je echt prachtig uitzicht. Kan hier niet meer echt over uitleggen, dus zal er foto's en videos opzetten. Hier hebben we lekker gebbqt en naar de zonsondergang gekeken. Verder vooral genoten van onze tijd samen met spelletjes, geklets en biertjes. Het was echt een romantisch appartement. Het enige wat wel vervelend was, is er om er te komen. De paden waren van veel stenen en weinig pad. Dus met de auto was het best spannend om er te komen en geen lekker banden te krijgen.

Donderdagochtend hebben we nog eventjes ontbeten en een koffietje gedronken in de koepel. Daarna zijn we doorgegaan naar een grote cactustuin. Deze is ook ontworpen door Cesar Manrique. Dit was echt prachtig. Denk dat er ongeveer 50 soorten cactussen waren in allerlei vormen en maten. Hier hebben we nog eventjes lekker geluncht en toen zijn we door gegaan naar Lanzaloe (Aloë Vera plantage). Dit was ook heel bijzonder, konden een eigen tour doen met allemaal borden en uitleg. Vanaf dat het gezaaid wordt totdat het producten worden. Tussendoor zijn we ook nog langs soort kleine grijze gebergten geweest (leek een beetje op Bryce Canyon). Het ontstond door zwarte lava steentjes met regen, wind en zon door 1000en jaren heen. Het was heel bijzonder om te zien en het heette stratified city. Na Lanzaloe zijn we naar ons appartement in Orzola toegereden. Hier blijven we 2 nachten. Best een prima appartement voor ons 2en. Er zitten zelfs 2 kamers met 2 persoonsbedden (voor als we elkaar zat zijn 🤪) en een slaapbank. Alleen het dorpje lijkt een beetje op een achterstandsdorpje ofzo. Er is niet veel te beleven. We hebben wel in de avond lekker paella gegeten met een fles wijn. Na het eten hebben we boodschapjes gedaan en spelletjes gedaan in het appartement met hapjes en drankjes.

Vanochtend (vrijdag) hebben we gelukkig een cafeetje gevonden waar we konden ontbijten. Dit was ook het enige dat open was 😂. Daarna zijn we naar de grotten gereden op 5 min afstand. Echt alles is zo dichtbij elkaar, maar een auto is echt wel handig om te hebben. De naam van de grotten was Cuava de los Verdes. Ze zijn ontstaan doordat er lava doorheen stroomde. Dus we hebben samen met een reisgids er doorheen gelopen. Dit was heel bijzonder. Nu zijn we bij andere grotten met een restaurant in de grotten, jameos del aqua. We gaan hier dus van genieten, tot de volgende.

Adios 🙋🏼‍♀️☀️

1. Biljana:
    10 maart 2023
    Dat klinkt allemaal interessant! Ik Kan niet wachten dat ook de foto’s geplaatst zijn😃 veel plezier daar en geniet van de bijzondere momenten!🥰
  2. Ed driessen:
    10 maart 2023
    Nog even en dan gaan wij er ook heen, wij hebben 3 jaar geleden vanwege corona nergens naar binnen gekund en zijn nu van plan die dingen wel te bezoeken, we hebben aan de buitenkant van de cactustuin naar binnen kunnen kijken maar meer ook niet. We verheugen ons om nu meer van Lanzarote te kunnen zien en bezoeken, we willen ook nog naar boven om de krater te zien.
    Genieten jullie maar verder.
    Groetjes Ed & Marian
  3. Simona Kosanovic:
    23 maart 2023
    Jaa ik hoorde het al, wat super leeuk ! Wauw dat zou echt geweldig zijn om boven te krater te komen. Dit is ons helaas niet gelukt, ik wens jullie alvast veel plezier 😊
  4. Evert&Manuela:
    10 maart 2023
    Nou het leest weer gezellig ik krijg er ook zin in. Blijf genieten jullie hebben nog een poos te gaan. Dikkekusssss
  5. Simona Kosanovic:
    Dat hebben we zeker gedaan, dankjeweel! Dikke kus terug 🥰
  6. Marian.:
    14 maart 2023
    Prachtige foto`s van de grotten. De rest natuurlijk ook hoor. Oh, was het maar vast april, kan niet wachten. Jullie moeten ook die vulkaan opgaan hoor. Geniet maar lekker xxx
  7. Simona Kosanovic:
    23 maart 2023
    Hahah jaa dat kan ik begrijpen! Nou voordat je het weet kunnen jullie er naartoe gaan. De vulkaan opgaan is ons niet gelukt, een wandeling moest je tot 2 weken van de voren al hebben geboekt. Hopelijk gaat het bij jullie wel lukken! Xxx