Mijn eerste ervaring

5 januari 2020 - Sydney, Australië

Heeey, nou daar ben ik dan in Sydney na 36 uur gereisd te hebben. Ik ben door mijn lieve vrienden en moeder uitgezwaaid op Schiphol. Alles liep wel prima. In het vliegtuig zat ik naast een vrouw uit Taiwan en een man uit Australie, dus daar af en toe een beetje mee gekletst. Die man zit in de militaire dienst in Sydney en zou gaan helpen om de mensen weg te krijgen bij de bosbranden. Ik vroeg hem meteen of het wel veilig is om naar Sydney te gaan. Hij zei dat het in de stad niet erg is en ik sowieso niet naar het zuiden moet reizen, maar juist naar het noorden moet om niet in de bosbranden terecht te komen. Dat gaf me al een heel fijn gevoel, want maakte me daar wel zorgen over.

Aangekomen in Shanghai (na 10 uur vliegen) was het heel verwarrend op het vliegveld waar ik precies heen moest en het personeel was slecht tot geen sprekend Engels en wuivden me weg. Gelukkig kwam ik die man nog tegen en die heeft me geholpen. Ik had geen idee waar ik heen moest in Shanghai en wat ik ging doen. Er was ook nergens Wifi dus ik kon niks opzoeken. Uiteindelijk ben ik met de metro naar een groot winkelstraat gegaan en daar rondgelopen. Dat was een uur van het vliegveld vandaan, dus besloot ik een metro-tour te doen onderweg naar het vliegveld en gewoon rond te kijken waar ik dan uitstap. Daarna ben ik bij een groot winkelcentrum geweest en daar ook rond gelopen. Het was niet zo bijzonder, het waren dezelfde winkels wat we in Nederland hebben. Daarna ben ik bij een ander station uitgestapt en kwam ik bij een groot nationaal park terecht, dus ben ik naar binnen gegaan en heb ik van de mooie natuur kunnen genieten. Op een gegeven moment begonnen mijn benen zo moe te worden en wou ik gewoon even zitten en niksen (Ik had ook maar 3 uur geslapen in het vliegtuig). Dus ik besloot weer terug naar het vliegveld te gaan. Daar heb ik ook veel rondgewandeld, omdat ik het liefst gewoon wou liggen om te slapen. Het was trouwens een tussenstop van 14 uur in Shanghai.   Uiteindelijk zat ik in het vliegtuig naar Sydney toe, ook een vlucht van 10 uur.

Aangekomen in Sydney kon ik mezelf aanmelden bij een desk voor het vervoer (wat al geregeld was). In dat busje zat ik naast een meisje (Rachel) dat toevallig ook met dezelfde organisatie/groep meegaat. Dus we slapen ook in hetzelfde hostel. We zijn samen gaan lunchen, hebben daarna beiden een dutje gedaan en zijn nog gaan avondeten. Wat me erg is opgevallen aan deze buurt is dat de meeste winkels/restaurants Chinees zijn. Verdere indrukken heb ik nog niet. Ik ben ieder geval blij om hier te zijn en ik ben benieuwd hoe mijn avontuur verder gaat verlopen.

Goodbyee

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erna:
    5 januari 2020
    Wat leuk om zo 'met je mee te reizen'! En fijn om even iets van je te horen. Geniet van je introductieweek en ontdek! x
  2. Marian.:
    5 januari 2020
    Fijn om te horen, ( lezen ) dat je veilig aangekomen bent in Australie. Veel plezier tijdens je introductieweek en blijf alert!! xx
  3. Biljana:
    5 januari 2020
    Blij om te horen dat je goed aangekomen bent! Ik ben erg benieuwd naar je vervolgverhaal! xx
  4. Marica:
    5 januari 2020
    Procitala sam tvoju pricu putovanja, dragp mi je da je sve dobro proslo ida si vec upoznala devojku koja je u istoj organizaciji. Zelim ti da i dalje bude sve u redu i onako kako si zeljela. Praticu tvoju pricu sa velikom interesovanjem. Budi blagoslovena na svom putu. Voli te tvoja baba.
  5. Predrag:
    5 januari 2020
    Eerste stap gezet, fijn dat je bent goed gekomen, wel vermooiend, maar het is echt
    ver weg, lekker uitslapen en avontuur kan beginnen, beleef ik samen met jou, ben
    benieuwd....love/you!
  6. Wil bogerd:
    5 januari 2020
    Wat leuk, om dit te lezen, wel spannend allemaal, heerlijk hoor, geniet er maar van en blijf scherp. Ik kijk al uit naar je foto’s van Australië. Dikke 💋
  7. Rosan:
    5 januari 2020
    leuk siem, laat t avontuur beginnen!
  8. Nellie Ehren:
    5 januari 2020
    Leuk om je zo te kunnen volgen.Wat een avontuur. En fijn om een reismaatje te ontmoeten. Geniet van alles!!