Mijn eerste week in Australie

10 januari 2020 - Sydney, Australië

Heeey,

Afgelopen maandag was het programma begonnen van de organisatie UltimateOz. Ik zal even per dag vertellen wat ik heb gedaan en gezien.

Maandag - Deze dag begonnen we met een welkomstpraatje en vertelden ze een beetje de algemene dingen over Australië. Daarna hadden we een wandeltoer door Sydney. We zijn door een mooi park gelopen naar de Harbour Bridge toe. Onderweg kwamen we langs toeristische plekken, beetje standaard zoals Sealife, Dungeon en nog meer van zulke dingen. We kwamen bij de Opera House en zagen de brug erachter. Het is heel mooi, alleen als ik eerlijk mag zijn niet zo bijzonder. Ik ben toen met een groepje wat gaan drinken op het terras bij de Opera House met uitzicht op het water.

Dinsdag -  Deze dag begonnen we met informatie over het werken en reizen in Australië. Wat voor banen je kan krijgen en waar je het beste heen kan reizen ivm het vuur. Het vuur is blijkbaar meer in het Zuiden. Tussen Melbourne en Sydney is het heel erg en 1 weg naar het Noorden vanuit Sydney. Er werd ook verteld dat het in 6 jaar tijd maar 23 dagen heeft geregend, dus het land droogt uit. Verder zijn we in de middag met een boottocht onder de Harbour Bridge doorgegaan en zijn we gestopt vlakbij een strandje. Daar konden we zwemmen en gingen we daarna bbqen op de boot. 'S avonds was er gratis pizza en frietjes beneden in het hostel. We hebben allemaal spelletjes gespeeld zoals Jenga, beerpong en limbo-dansen.

Woensdag - Deze dag hadden we in de ochtend onze bankaccounts geregeld. Ik heb nu officieel een Australische bankpas. Verder moesten we een tas inpakken om 3 dagen naar 'basecamp' te gaan. Dit hield in dat we echt naar het wilde leven toe gingen, het 'echte' Australië. Het was een soort hostel en we sliepen met z'n allen in hetzelfde huisje. Ze hadden 3 Kangeroes als huisdier. Verder waren er 's avonds ook veel wasberen. De spinnen waren ook heel groot, daar ben ik zo doodsbang voor. Verder hebben we deze dag vooral uitgerust en veel met elkaar gepraat. Er was slechte internetverbinding en geen wifi. Ik heb deze nacht veel nachtmerries gehad over dat allemaal spinnen webben om mijn bed heen maakten. Daar ben ik 3/4 keer wakker van geschrokken.

Donderdag - We moesten heel vroeg op. Om 6:30 moesten we klaar staan. We zijn met leuke busjes naar grote zandvelden gegaan om te zandboarden. Dat was heel gaaf. Helemaal onder het zand natuurlijk. Daarna gingen we naar de oceaan om bepaalde schelpen te zoeken die blijkbaar gewoon leven en alleen daar wonen. Die kruipten terug de grond in, zo gek om te zien. Daarna gingen we terug naar 'basecamp' voor een snack. Hierna gingen we een boswandeling doen. We moesten veel stenen trappen op en toen we boven kwamen was er een prachtig uitzicht over de oceaan en daarbij kregen we een geschiedenisverhaal over deze plek en de verschillende eilanden er omheen. Daarna gingen we weer terug naar 'basecamp', kregen we een beetje vrijetijd. Dus ik heb lekker een dutje gedaan. Na het eten kwam een meneer die verschillende reptielen als huisdieren heeft dus daar kwam hij iets over vertellen en we mochten ze ook aaien en vasthouden. Hij had verschillende soorten hagedissen, kikkers, schildpadden en slangen. De kikkers mochten we alleen niet vastpakken, verder heb ik alle reptielen die hij had wel in mijn hand gehad of geaaid.

Vrijdag - Vandaag hadden we een dolfijnenboottrip. We hebben maar een paar dolfijnen gezien vanaf de boot. En je kon achter de boot op een soort net zitten (niet erg comfortabel) om soort van naast de dolfijnen te zijn. Jammer genoeg heb ik toen ik in dat net zat, geen dolfijnen gezien. Daarna zijn we met een bus terug naar Sydney gegaan.

Ik zal de foto's er opzetten.

Goodbyeee

1. Figen:
    10 januari 2020
    Geweldig meid fijn om te lezen dat jij daar leuk heb en dat het ook zo goed georganiseerd is:) Zwerf je niet in je eentje daar zomaar rond:)
  2. Marian.:
    10 januari 2020
    Pas een week daar en al zoveel meegemaakt. Leuk hoor!! En nu op eigen benen verder! Heb je al iets gepland?
  3. Simona Kosanovic:
    10 januari 2020
    Ben er nog niet helemaal uit, maar ben dit weekend ook nog met de organisatie.
  4. Wil bogerd:
    10 januari 2020
    echt helemaal geweldig, spannend hoor,
  5. Erna:
    10 januari 2020
    Zo, dat was de introductie week dan al weer. Wat hebben jullie veel gedaan! Benieuwd waar je gaat werken, dat lezen we misschien volgende week... X
  6. Biljana:
    10 januari 2020
    Leuk om te lezen dat jullie daar zo goed hebben. Ook veel leuke dingen gedaan! Dat met de spinnen is een goede therapie om van je angst af te komen :) Succes verder! Ik kan niet wachten op je vervolgverhaal <3 xx
  7. Marica:
    11 januari 2020
    Jedno divno iskustvo i da puno toga vidis i naucis.Predivno si to opisala, strahove, ljepe dozivljaje i druzenja. Nadam se da uzivas u svemu. Cuvaj se i ljepo se provedi. Sa nestrpljenjem ocekujem tvoje sljedece pisanje. Poljubac i pozdrav mojoj Misici.
  8. Susan:
    11 januari 2020