20 kg dikker door oma

8 augustus 2022 - Šid, Servië

Cao iedereen!

Wij zijn veilig gisteren in Servië aangekomen bij mijn oma. We vlogen zondagochtend vroeg om 09:40. We waren 4,5 uur voordat de vlucht zou gaan al op Schiphol, omdat we bang waren voor de drukte. Mama heeft ons naar het vliegveld gebracht, super lief. We moesten alleen hiervoor wel om half 3 ons bed uit. Dus veel slaap zat er niet in.

Aangekomen op het vliegveld viel het nog wel mee met de drukte. De koffers konden we zo kwijt (zelfs nog voor de 4 uur) en moesten we zelf inchecken in een machine. Mama had al afscheid genomen van ons voordat we onze koffers hadden ingecheckt, dus we gingen gelijk door om door de security te gaan. Toen we aankwamen stond er een rij te wachten totdat de security open zou gaan, toen wij in de rij kwamen staan ging dat open en mochten we doorlopen. Eigenlijk ging dat nog best wel snel en we zagen wel achter ons dat het steeds drukker werd. Gelukkig konden wij dat voor zijn. Binnen een kwartier tot 20 minuten waren we binnen op het vliegveld om naar de gate te gaan. Omdat we zo vroeg waren hadden we nog ongeveer 4 uur vol te maken voordat de vlucht zou gaan. We hebben dus een beetje rondgelopen, uiteindelijk gingen we eten voor €27 (een panini, een saucijzenbroodje, 2 verse sinaasappelsap en 1 water) 🥴. Ricardo had zin in bier, dus daar gingen we opzoek naar om 7 uur in de ochtend hahah. We zagen ook een museum op het vliegveld waar we als eerst naartoe gingen, dit was een soort mini Rijksmuseum. Dit sloeg op de vrouwen die vroeger belangrijk waren, dus een galerij vol met vrouwen was het. Hierna gingen we naar een cafeetje waar je bier kon halen, dus Ricardo haalde bier en ik een mimosa. Onze vakantie is dan echt officieel begonnen 🎉. Na het drankje hebben we nog een rondje gelopen en gingen we opzoek naar onze gate. Daar konden we ook gelijk naar binnen toe.

Aangekomen in Belgrado, Servië kwam oma ons samen met mijn tante ophalen met de auto. Eigenlijk hadden we een kwartier gewacht en ze kwamen al aan. Uurtje rijden en we waren in Sid, daar waar m'n oma woont. Oma had lekker eten gemaakt, dus we hadden lekker gegeten en zin in een dutje. We hebben 2 uurtjes geslapen en zijn toen koffie gaan drinken. S'avonds gingen we samen met oma de stad in, ze had ons een hele rondleiding gegeven in Sid. Veel kon ik nog wel herinneren van 6 jaar geleden toen ik er voor het laatst was. Na de rondleiding hebben we bij een cafeetje gezeten en een biertje gedronken. Het was heel apart want een grote bier was 150 dinar en een klein biertje was 180 dinar. Dat was zo niet logisch, maar toen kozen wij natuurlijk voor een grote bier hahah. Daarna zijn we naar huis gegaan en heeft oma weer van alles om te eten klaargemaakt. Na het eten zijn we lekker naar bed gegaan om te slapen.

Vanochtend hebben we weer lekker met oma ontbeten en de onderbuurman kwam langs, omdat hij me nog nooit had gezien en me wou ontmoeten. Daar dus even mee gekletst en toen zijn Ricardo en ik naar het zwembad gegaan. Dat was heerlijk. Een beetje zwemmen en beetje zonnen. Na het zwembad liepen we terug naar oma toe met onderweg als stop bij een cafeetje een drankje te doen. Toen we thuis aankwamen stond oma weer klaar met veel eten, dit hebben we net gegeten en nu even douchen en klaarmaken om weer door de stad te slenteren. Oma verwend ons heel erg en dat is heel lief. Ook leuk om zo even bij te kletsen en natuurlijk goed voor me om te vertalen van Nederlands-Servisch en Servisch-Nederlands voor Ricardo en mijn familie. Tot de volgende keer maar weer!

Zdravo i ziveli 🙋🏼‍♀️🍻

1. Mevr.H.P. de Leeuw:
    8 augustus 2022
    Simone wat genoeglijk en leuk zo een reis mee te maken. Je hebt echt wel geboft op Schiphol. Maar ja dat is vroeg op toch een enorme winst. Begrijp dat jullie ook geen probleem hadden met de koffers? Goed hoor. Eindelijk weer eens een positief beeld van Schiphol. Begrijp ook dat deze Oma, ook de moeder van Biljana, jouw moeder is? Als dat zo is doe haar mijn hartelijke groeten graag overbrengen. Heb haar nog niet zo lang geleden weer gezien. Ze was bij Biljana en ze kwamen naar Goes om naar het museum te gaan. Een aantal jaren geleden ontmoette ik ze ook al bij Biljana thuis samen met andere mensen uit de buurt waar ze (Biljana) toen woonde. Leuk te horen dat jullie zo verwend zijn. Best wel goed en ook het shoppen. Merk je dat het daar ongeveer de zelfde prijzen zijn? Nu geniet graag nog veel en we horen van het verdere gedeelte van de reis wel weer. Hart. groeten, H.P.de Leeuw(Lenie).
  2. Simona Kosanovic:
    Hallo mevrouw de Leeuw,
    Jaa we hebben echt heel erg geboft op Schiphol! Nee, de koffers kwamen ook gelijk aan toen we bij de bagage band aankwamen in Belgrado. Jaa klopt, dat is de moeder van Biljana, ze vertelde ook dat verhaal over u. Groeten terug van haar! De prijzen zijn hier wel een stuk goedkoper dan in Nederland, dus wij kunnen momenteel even met volle teugen genieten en iets minder letten op onze centjes. Dankuwel, dat gaan we doen. Groeten, Simona
  3. Predrag:
    8 augustus 2022
    Heey Duifjes 😊💖gelukkig zijn jullie goed en zonder problemen gevlogen naar Servië.
    Plus jullie worden super vervend door oma, en volgens mij zal ze misschien beetje
    minderen pas als Ricardo ook wordt 20 kg dikker 😂🤣😂
    In iedere geval veel plezier 🍻 ziveli zdravi bili i debeli 💖😂
  4. Simona Kosanovic:
    Heey papie,
    Ooh dan moet ze Ricardo nog wel even doorproppen 😂 dankjewel, komt helemaal goed 🥰🥰hahah hocemo !
  5. Biljana:
    8 augustus 2022
    Och wat vreselijk om zo verwend te worden om gelijk 20 kg aan te komen .. sterkte en geniet ervan!😘
  6. Simona Kosanovic:
    9 augustus 2022
    Hahah moet vast goedkomen en dankjewel! 😘
  7. Mevr.H.P. de Leeuw:
    9 augustus 2022
    Simone, Dank voor het antwoord. Leuke te horen dat jullie zo genieten. Blijf wel alert op allerlei. Veel reisplezier nog en groeten aan grootmoeder. Leuk te horen. H.P.de Leeuw.HPL>39
  8. Jalila:
    9 augustus 2022
    Goed begin van de vakantie!. Lekker genieten en laten verwennen.....
  9. Simona Kosanovic:
    10 augustus 2022