Een gazelle en een walrus

9 augustus 2022 - Šid, Servië

Cao svima!🙋🏼‍♀️ (Hoi iedereen)

Gisteravond hebben Ricardo en ik nog een paar spelletjes gespeeld voordat we naar de stad toe gingen. Het was aan het onweren en een beetje aan het regenen. We hebben Uno gespeeld en daarna regenwormen met voor de eerste keer het uitbreidingspakket erbij. Dit was heel gezellig en leuk. Oma was niet zo van de spelletjes maar had allerlei stukjes kaas en worst voor ons gesneden om tussendoor te knabbelen. Daarna ging ze lekker serie kijken. Rond half 10 gingen Ricardo en ik dan uiteindelijk toch de stad in. We hebben weer bij het cafeetje gezeten waar de grote bier goedkoop is en raad eens wat we hebben gedronken, de grote bier NATUURLIJK hahaha. Daarna zijn we naar een Irish pub gegaan, daar zag het er zondagavond zo gezellig uit toen we er langs liepen. Helaas was er gisteravond niet zoveel te beleven, we hebben wel lekker even een biertje gedaan. De Irish pub ging om 12 uur sluiten, dus moesten we naar buiten. Verder was ook alles dicht, het is wel jammer dat in vergelijking met vroeger toen ik in Sid kwam, het meer uitgestorven is en er gewoon weinig mensen nog over straat lopen om te wandelen of om te stappen. Er zijn ook niet veel uitgaansgelegenheden, nja eigenlijk gewoon niet echt. Dit was vroeger toch wel een ander verhaal. Maar goed daarna zijn we naar een bakker gegaan die wel 24/7 open is, daar heeft Ricardo een slice pizza genomen en zijn we naar huis gegaan.

Vanochtend zijn we weer begonnen met een heerlijk ontbijtje van oma. Lekker gebakken eitjes op brood, blokjes kaas en heerlijke lokale tomaten. Na het ontbijt zijn Ricardo en ik weer op pad gegaan. We zijn van plan om morgen naar m'n nicht te gaan die in Indija woont. Dit is ongeveer een uur van Sid vandaan. Dus we zijn naar het station gegaan om te vragen hoe laat de treinen gaan. Nou we hebben dus 2 opties of morgenochtend om 08:29 een trein te pakken of om 19:10 een trein te pakken. Dit is natuurlijk heel iets anders dan het luxe dat we in Nederland zijn gewend met elke 10 min tot een half uur een trein. Na het bezoek aan het station gingen we naar mijn overgrootoma's begraafplaats om hallo tegen haar te zeggen. We hebben een bloemetje gekocht voor haar en een kaars. De kaars hebben we toen aan gestoken, even het graf schoon gemaakt en het bloemetje neer gelegd. Na de begraafplaats gingen we naar een park toe waar oma het over had de andere dag. Onderweg er naartoe zijn we bij een cafeetje gestopt om lekker even wat te drinken. Ik had ook echt even koffie nodig 😴. Na het drankje zijn we verder gaan lopen naar het park. Het park was opzich wel groot met allerlei toestellen waar je oefeningen op zou kunnen doen. Het gras is alleen heel uitgedroogd en helemaal geel waardoor het niet zo mooi oogt. Ik kreeg gelijk wel zin om wat te doen qua sport, dus we gingen naar huis toe om ons om te kleden en zijn gaan hardlopen. Het was wel behoorlijk benauwd waardoor ik het niet zo volhield, maar Ricardo ging als een gazelle door het park heen hahah. Toen we terugkwamen stond oma al klaar met eten dus we hebben heerlijk gegeten. Kip met aardappeltjes uit de oven 😋. We waren eigenlijk van plan om pizza te eten bij een restaurant waar we vroeger vaak aten (die pizza's zijn daar mega groot en echt heerlijk!!). Maar oma zei dat ze vandaag graag uit de oven wil bakken omdat het minder warm was vandaag. Dus hebben we toch besloten om dan maar thuis te eten, wat ook zeker geen straf was haha. Nu hebben we lekker uitgebuikt en gaan we naar familie toe die hier ook in Sid wonen. Naar mijn oom en tante met hun kinderen enz. Dus tot de volgende maar weer!

Zdravo! 🙋🏼‍♀️

P.s. nog even wat grappigs, Ricardo en ik liepen vandaag door de markt die hier elke dag is en alles is heel laag hier in Servië (vooral voor hem), dus hij moest heel de tijd bukkend lopen en dat vergat hij even dus stootte hij zijn hoofd tegen zo een klep van een kraampje hahah oepsie 🤭

1. Jalila:
    9 augustus 2022
    Veel plezier bij de rest van de familie!
  2. Simona Kosanovic:
    10 augustus 2022
    Dankjewel en daar worden we ook door verwend haha
  3. Evert&Manuela:
    9 augustus 2022
    Het klinkt allemaal heel gezellig. Ricardo ook daar ben je een Johnnie hahaha. Blijf genieten en groetjes aan iedereen.
    Dikkekusssss
  4. Simona Kosanovic:
    10 augustus 2022
    Hahah hij is nog steeds een Johnnie ! Doen we zeker en zullen we doen ! Dikke kus terug 😘🥰
  5. Biljana:
    9 augustus 2022
    Haha .. grappig verhaaltje over gazelle, walrus en Lange Jan(Ricardo). Toen ik het begon lezen had ik Hellemaal iets anders verwacht🤔..wel een verassende wending😂
    Wel lief dat jullie langs de graaf van oma zijn geweest🥰
  6. Simona Kosanovic:
    10 augustus 2022
    Hahah dat snap ik wel, is toch een heel ander verhaal 😂 jaa tuurlijk overgrootoma hoorde in onze familie 🥰🥰