Afscheid van mijn lieve kleine familietje

29 april 2022 - Costa da Caparica, Portugal

Goedenavond !

Gisteren hebben we een dagje vrijgenomen van school. We hebben besloten om Lissabon te bezoeken en de toeristen uit te hangen ipv de onderzoekers. Annika ging jammer genoeg niet mee, ze voelde zich niet lekker. We gingen in de ochtend naar het grote Jezusbeeld 'monumento Christo Rei' met de Uber. Daar hebben we een hele fotoshoot gedaan en het mooie monument bekeken. Bij dat beeld was ook een mooi uitzicht op Lissabon. Het grappige is dat in Trafaria altijd de zon schijnt en boven Lissabon hangen vaak donkere wolken. Dat kun je ook wel goed zien als je aan deze kant van de rivier staat. Een vrouw waarmee we hadden gepraat vertelde ook dat toeristen ook worden aangetrokken door het weer. Nu snapten we wel wat ze zo aantrok. Het is altijd lekker weer en de wolken trekken gewoon weg boven Trafaria en deze kant van de rivier. Na Christo Rei' gingen we naar Lissabon toe met de Uber. In Lissabon hebben we gewoon wat rondgelopen. We merkten al gauw dat we nog best moe waren, dus gingen op een terras zitten en gelijk lekker lunchen. Na het lunchen hebben we even souvenirs geshopt, dit vonden we al aardig vermoeiend. Dus ik heb een mooi terras op Mr. Google gezocht. We liepen hier heen en merkten al gauw dat we veel trappen omhoog moesten. Oh en een stuk konden we ook met roltrappen omhoog. Ik maakte een grapje dat het ergens boven was, maar dit was dus echt zo. Eenmaal aangekomen gingen we zitten op een terrasje naast een mooi parkje met 2 jongens die live muziek speelden. Dit gaf echt een fijne sfeer en was gezellig. Na het terrassen zijn we naar een kerkje gegaan. Deze zag er wel mooi uit en ik heb een kaarsje voor mijn overgroot-oma opgestoken. Na het kerkje hebben we een Uber naar Belem gepakt. We gingen terug naar het restaurant waar we eerder na de fietstour hadden gegeten. We vonden de pasta daar zo lekker. Helaas stelde de pasta ons een beetje teleur of ieder geval mij. Ik had pasta carbonara, maar vond het eigenlijk niet zo lekker. Na het eten gingen we als echte lokals met de ferry terug naar Trafaria. Op het apparaat wouden we tickets kopen. Er stond bij een kaart kopen dat je 1,2 of 4 tickets kon kopen, dus we dachten doen we er gelijk 2 en dan nog 1 andere los. Maar blijkbaar waren tickets bedoeld als ritten. Dus ik kon er doorheen maar Laimona uiteindelijk niet. We hadden ook nog maar 1 minuut, dus dit was best wat stress. Een man die er werkte en in een hokje zat klopte super hard op zijn raam, helemaal boos schreeuwde hij in het Portugees iets. Dus uiteindelijk liet hij Laimona erdoorheen en wachtte de boot totdat wij waren opgestapt. Dit was best apart en we snapten die man echt niet dat hij zo reageerde. Uiteindelijk was het wel fijn dat we die boot hadden, anders moesten we 1,5 wachten op de volgende. Eenmaal aangekomen in Trafaria merkten we dat we dit stadje hadden gemist, omdat Lissabon best druk was, iets te druk eigenlijk. Dus rust in Trafaria is eigenlijk wel fijn. In de Airbnb zijn we bijna direct naar bed gegaan. We waren helemaal op van de dag.

Vandaag besloten we uit te slapen. Een meisje van de surfles had me gevraagd naar haar yogales te komen in Costa de Caparica. Ik had mijn wekker wel gezet, maar toch besloten om even lekker uit te slapen. Dit heeft me goed gedaan. Vanochtend hebben we samen ontbeten en onze koffers alvast ingepakt. Daarna zijn we naar Costa de Caparica gegaan. Caitlin had om 6 uur een afspraak voor haar human portraite en we konden dan mooi in de middag met de mensen in het toeristeninfo interviewen. Dit hebben we dus gedaan en we zijn toch de laatste informatie te weten gekomen die we nodig hadden voor het onderzoek over Trafaria. Na het interview hebben we op het strand gelegen, alleen het waaide heel hard waardoor het op een zandstorm leek. We werden helemaal aangevallen door al dat zand. Dus al snel besloten we op het terras te gaan zitten en alvast te avondeten. Nadat Caitlin klaar was met haar human portraite, gingen we weer terug naar het huisje toe. We hebben nog wat spelletjes gespeeld en nu lig ik lekker in bed. Morgen haalt de taxi ons op om 7 uur en gaan we terug naar Nederland. Dus dit is even het einde van mijn reisblog. In augustus ga ik samen met Ricardo naar Servië toe om mijn oma te bezoeken. Dankjulliewel voor het volgen van mijn reisblog. Ik zal weer in Nederland reageren op alle reacties. En ik zou zeggen tot de volgende keer !

Doeeei 😊

P.s. het grappige is dat Laimona, Annika en Caitlin soort van mijn kleine familietje zijn geworden en ik het jammer vind dat dit het einde is. We hadden het erover om misschien ooit een reünie te houden en terug naar Trafaria te gaan. Het was een mega gezellige reis en het fijne aan ons groepje was dat we goed konden samen werken en er altijd wel een goede sfeer heerste❤️❤️

1. Kelly:
    29 april 2022
    Het was weer een mooie reis om te volgen Simoon, leukk!

Kom maar lekker terug naar hier hoor 🤗
  2. Predrag:
    29 april 2022
    Wow dat was echt interessant en leerzaam trip naar Portugal, heel informatief en
    visueel beschreven, top💖👍, goede reis en welkom terug in Nederland 😘
  3. Biljana:
    29 april 2022
    Fijn dat jullie een leuke verblijf in Portugal hadden, maar we hebben je ook hier gemist. Fijne reis terug en ik zie je 5 mei in Vlissingen! 😘
  4. Evert&Manuela:
    29 april 2022
    Het was superleuk om je te volgen. Goede reis terug.
  5. Jalila:
    29 april 2022
    Het was leuk om je verhalen te lezen. Een goede reis terug !!!
  6. Ricardo:
    29 april 2022
    Nou heb genoten hoor! En jij zo te lezen ook! Gelukkig zie ik je zo weer!
  7. Marica:
    29 april 2022
    Dobro nam se vratila. Pozdrav i poljubac.
  8. Mevr.H.P. de Leeuw:
    1 mei 2022
    Simone, Hoop dat de reis terug naar huis goed is verlopen. Alles weer veilig mee naar huis genomen. Niets vergeten, naar ik hoop. Wel ook met een bijzondere ervaring rijker. Geniet er van en fijn straks weer in je eigen omgeving terug te zijn. Dank voor de dingen die je aan allen overdroeg. Leuk te horen hoe jullie met elkaar toch veel hebben opgestoken. Goed hoor. Hartelijke groet, Mevr.H.P.de Leeuw.