Another week in Sydney

17 januari 2020 - Sydney, Australië

Heeey,

Nou zondag is het avontuur met de organisatie gestopt. Ik zal weer per dag vertellen wat ik heb gedaan. De zondag zelf heb ik letterlijk niks gedaan na de wandeling, alleen maar films gekeken in bed.

Maandag - Ik had eindelijk mijn RSA (cursus alcoholverkoop) afgemaakt. En ik ben daarna samen met Rachel naar het operahuis gegaan, daar zou een festival bezig zijn. We hebben dit festival jammer genoeg niet gevonden, dus we hebben rond gelopen door de Botanic gardens. Hele mooie planten en het ruikt er lekker naar bloemen. Er was een meertje waar aalen in leven. En af en toe zie je ze uit het water springen, was heel gek om te zien. Ze eten blijkbaar vogels die op het water zitten, maar de vogels eten ook de aalen. Ik heb er een filmpje van kunnen maken, maar het is wel op afstand (dat ze uit het water springen).

Dinsdag - Ik kwam erachter dat ik 2 filmpjes opnieuw moest doen voor mijn RSA. Ik moest 4 filmpjes van mezelf maken hoe ik zou reageren op een bepaalde klant, agressieve klant en een emotionele. Die filmpjes heb ik in de ochtend opnieuw gedaan. Daarna ben ik samen met Rachel naar Bondibeach gegaan. We zijn daar eigenlijk heel de dag geweest.

Woensdag - Er was weer 1 filmpje verkeerd voor de RSA dus heb dat weer opnieuw gedaan, maar deze keer ervoor geslaagd ! Rachel was jarig, dus zijn we naar het parkje bij de Botanic gardens geweest en zijn daar gaan picknicken. Daarna zijn we naar een exhibitie over vleesetende planten geweest. Kinderen mochten een krekel voeren aan zo een vleesetende plant. Het was best bijzonder om te zien. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan. En ben ik na een aantal maanden weer eens gaan hardlopen. Toen ik me aan het opmaken was (voor een avondje uit) in de badkamer, raakte ik in gesprek met een meisje Moa. We hadden een gezellig gesprek en ik zou samen met Rachel uitgaan dus ik vroeg haar mee. In het hostel was het 1 uur gratis wijn drinken en daarna beneden in de sidebar gratis drinken tot $1000 voor ons en daarna was het gewoon betalen. Moa stelde ons ook voor aan haar kamergenoten en zo werden we een soort groepje. Het was een hele gezellige avond.

Donderdag - Overdag heb ik eigenlijk niks gedaan. Ik kreeg een blaar op mijn voet door mijn teenslippers en die begon een beetje op te zetten, dus daarom bleef ik ook maar een beetje in bed. 'S avonds ben ik met Rachel, Moa, haar kamergenoot (Dominik) en een vriend van haar uiteten geweest. (Trouwens er was gewoon een keuken hier in het hostel, dus heb meeste van de tijd gewoon gekookt, wat stukken goedkoper is dan uiteten gaan). Daarna zijn we naar de sidebar geweest, daar was het karaoke-avond. Daar hebben we 1 drankje gedaan en heb ik afscheid genomen van Moa (maar als het goed is, is ze over een maand in Cairns. Dan zal ik haar weer zien). Daarna ben ik samen met Rachel en Dominik naar club Ivy gegaan. Dat is een hele grote club met een zwembad op the rooftop. Dat was heel gezellig en bijzonder om te zien. Er waren ook echt mensen die in het zwembad lagen. Uiteindelijk lag ik pas om 3 uur in bed.

Vandaag (vrijdag) - Ik moest jammer genoeg om 10 uur uitchecken dus dat was een korte nacht. Gelukkig kan ik mijn spullen in het hostel laten staan en kan ik nog gebruik maken van de keuken en toilet. Vanavond om 7 uur vlieg ik naar Cairns, dus dan begint weer een nieuw avontuur voor mij. Ik heb een hostel geboekt voor de komende 5 nachten, maar ik ga proberen om een soort van 'eigen plekje' te vinden, een airbnb of zo iets. En iets erg positiefs vandaag, het regent lekker hard, hopelijk zal dat de bosbranden een beetje doven !

Goodbyeee

1. Erna:
    Hey meissie.
    Ik dacht net aan je en opeens zag ik de mail. Fijn om weer even te zien dat je het zo goed doet.
    Grappig dat ik verschillende dingen lees die ik ook hoorde van mijn vriendin, bondini beach en het park bijvoorbeeld...
    Goeie vlucht voor vanavond.
    En goed te lezen dat het regent.. Jammer voor jullie misschien maar beetje beter nu misschien voor de branden.
    Veel succes in je nieuwe avonturen. Ben benieuwd naar je nieuwe plekje. Xxx
  2. Ed driessen:
    Hoi Simona,
    Leuk je verhalen te lezen, fijn dat het eindelijk regent en dat het hopelijk weer wat leefbaarder wordt voor jullie allemaal. Leuke foto`s ook, dat laatste gebouw heeft wel een verdachte verlichting ( haha ), goeie vlucht ge wenst naar Cairns, maar je zult dit wel pas lezen als je daar al bent, geniet van je nieuwe plek en we kijken uit naar nieuwe foto`s en verhalen van jou.
    Groetjes uit Rotjeknor.
  3. Marian.:
    17 januari 2020
    Nou, dit was dus Sidney, op naar een nieuwe bestemming. Zou leuk zijn als je daar voor langere tijd een gezellig plekje kan vinden en een leuke job. We gaan het vast weer van je horen. xxx
  4. Wil bogerd:
    17 januari 2020
    Leuk om dit allemaal zo te lezen, ben al benieuwd naar de verhalen over Cairns en de foto,s. Prettige reis naar cairns. xx
  5. Marica:
    17 januari 2020
    Cao Simka, radujeme svaka nova tvoja prica da vidim kako si, kako se provodis. Nadam se da novo mjesto bude ljepo i da nadjes dobar posao i smjestaj, i naravno dobro drustvo. Ocekuje sljedece izjestaje sa novih destinacija. Zelim ti ugodan i siguran let. Voli te tvoja baba. Pozdrav i poljubac.
  6. Biljana:
    17 januari 2020
    Lekker uitgerust na de introweek. Veel plezier verder! Ik ben benieuwd naar het vervolg!?
  7. Susan:
    18 januari 2020
    Yoo!! Leuk om te lezen Simonaa!
    Ben benieuwd naar de volgende!