Belgrado en rakija

12 augustus 2022 - Belgrade, Servië

Cao Svima ! 🙋🏼‍♀️

Na het heerlijke dutje op woensdagavond probeerde ik Ricardo wakker te krijgen om de stad in te gaan met m'n nicht en haar vriend. Helaas zijn mijn vele pogingen niet gelukt om hem wakker te maken. Dus ik heb hem een appje gestuurd dat ik de stad in ben en straks terug kom. Het was wel gezellig, hebben op een terrasje gezeten met livemuziek. Daarna gingen we nog even bij vrienden van hun zitten en even gekletst. Toen brachten ze me weer naar mijn tante toe en gingen ze naar huis. Toen ik de kamer inkwam werd Ricardo wakker, hij zei ; gingen we zo nog de stad in? Hahah, dus ik zei : nou ik ben al geweest, ik ben net terug.. dus hij dacht eerst dat ik een grapje maakte, maar kwam erachter dat dit niet zo is. Oepsie 😂

Donderdag zijn we in de ochtend optijd opgestaan en hebben we burek ontbeten van mijn tante. Burek is een bladerdeeg met daarin kaas, vlees en nog meer varianten. Ricardo en ik hebben dit al bij oma gegeten en hij vond vlees het lekkerst en ik kaas, dus dat heeft ze voor ons uit de bakker gehaald. Samen hebben we dus lekker ontbeten en toen kwam mijn nicht om ons op te halen om naar het treinstation te brengen. We pakten de trein om 11:53 en waren rond 1 uur al in het appartement die we hadden gehuurd. Hier hebben we onze spullen neergezet en zijn we naar het stadion van Crvena Zvezda(Rode Ster) gelopen. We wisten dat er zaterdag een wedstrijd zou zijn en wouden alvast kaarten kopen. Onderweg er naartoe gingen we bij een soort chic restaurant eten, genaamd 'Frans'. Hier zag je allemaal mensen van hogere klasse zitten, heel erg opgetut, in merkkleding enz. En allerlei mannen in blousjes, nette broeken, grote auto's enz. Al vielen de prijzen in het restaurant alsnog wel mee voor ons, we hebben lekker pasta carbonara gegeten. Een beetje Italiaans. Het was wel mooi, leek op een soort tuin maar dan onder de grond. Na het eten gingen we verder naar het stadion, alleen helaas konden we pas vanaf vrijdag kaarten kopen voor de wedstrijd. Dus we zijn weer teruggelopen naar het appartement en zijn even gaan uitrusten. Na het uitrusten zijn we naar splavovi gegaan, dat is een soort uitgaansgelegenheid. Dat zijn allemaal soorten disco's, restaurants, cafeetjes op het water. Die staan op allerlei vlotten. Helaas was er nog veel dicht, dus hebben we in een parkje er tegenover gezeten om een drankje te doen. Daarna gingen we weer terug naar het appartement, we zagen dat er toen steeds meer mensen naar splavovi kwamen en steeds meer clubs intussen open waren. Maar we dachten om er de volgende dag terug te komen om te stappen. We gingen naar het appartement en slapen. Dit was wel 40 minuten lopen naar het appartement toe vanaf splavovi.

Vanochtend gingen we naar de bakkerij van mijn familie die in Belgrado woont. Dit vond Ricardo interessant om te zien en ook wat over te horen. Mijn oom heeft hem een hele rondleiding gegeven. We hebben ook van alles om te eten gekregen om te proeven en te ontbijten. Daarna gingen Ricardo en ik samen met mijn neef naar een terras om koffie te drinken en uiteindelijk over te gaan op Rakija. Toen werden we thuis afgezet en gingen we naar het Nikola Tesla museum. Hier kregen we een rondleiding en tour door al zijn uitvindingen over elektriciteit en rond draaiende dingen die hij als wetenschapper had ontdekt. Dit was heel interessant en het meisje liet ook een aantal uitvindingen zien hoe het werkt. Na het museum zijn we terug naar het appartement gegaan en hebben we lekker even geslapen en uitgerust. Nu zitten we op een terrasje naast ons appartement en praten we met een aantal locals, vooral de man die hier werkt. We gaan zo richting splavovi lopen en onderweg misschien nog wat drankjes te doen.

Dus ziveli en tot de volgende keer weer ! 🙋🏼‍♀️

1. Evert&Manuela:
    12 augustus 2022
    Tja Ricardo moet je geen slaapjes laten doen. We hebben je gewaarschuwd Simona hahahaha. Wel jammer dat hij de gezelligheid heeft gemist. Komt vast nog wel een keer. Volgens mij hebben jullie geen tijd om je te vervelen. Wel heel lief hoe de families jullie ontvangen. Geniet ervan en wij hebben weer genoten van jullie reis verhaal. Dikkekusssss
  2. Simona Kosanovic:
    14 augustus 2022
    Jaa oepsie, dat was niet zo slim van mij 🤭 hahah, jullie hebben me zeker gewaarschuwd! Nee we vervelen ons geen moment en heel lief van de families! Dankjewel en komt helemaal goed. Dikke kus terug 🥰
  3. Jalila:
    12 augustus 2022
    Leuke verhalen! Wat doen jullie veel.
    Geniet ervan.
    Liefsxxxx Jalila
  4. Simona Kosanovic:
    15 augustus 2022
    Dankjewel, dat doen we zeker !!
    Xxxx
  5. Marica:
    13 augustus 2022
    Izgleda da ste imali naporan dan, setnji, jelu i picu. Ljep provod i ovaj dan vam zelim. Poljubac
  6. Marica:
    Jeste li isli na Kalemegdan
  7. Susan:
    Leuke verhalen!! Veel plezier😊
  8. Simona Kosanovic:
    Thaaanks !! 😊
  9. Mevr.H.P. de Leeuw:
    Simona,
    Ja het woord genieten is verheven tot een magische kunst. En zo denk ik dan, daar zijn jullie samen met de anderen heel goed in. Blijf dit vooral ook doen, dan ben je een echte levensgenieter. Goed hoor, ga zo door. Veel genoegen, groetendeH.P.de Leeuw(Lenie)HPL.39
  10. Simona Kosanovic:
    15 augustus 2022
    Jaa we zijn zeker aan het genieten met alle verwennerijen en gezelligheid om ons heen en natuurlijk ook van elkaar ! Dit gaan we zeker blijven doen 😊
  11. Biljana:
    14 augustus 2022
    Leuk dat jullie zo veel variaties op jullie reis hebben. Leerzaam en gezellig! Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar het vervolg….🥰
  12. Simona Kosanovic:
    15 augustus 2022
    Jaa zeker weten! Gewoon een beetje van alles 😊 dankjewel, komt helemaal goed ! ❤️