Servische dansjes

14 augustus 2022 - Belgrade, Servië

Dobar dan! 🙋🏼‍♀️ (Goedendag)

Vrijdagavond onderweg naar Splavovi om te stappen, zijn we nog gestopt om op een terras te zitten met een Hawaïaanse uitstraling. Dit was net voor de brug, want voor de uitgaansgelegenheden van Splavovi moet je eerst de brug oversteken. Na een biertje hebben we dit dan ook gedaan. We begonnen eigenlijk bij de eerste vlot, deze heette Zappa Barka. Dit was Engelse en Servische muziek, dus alles door elkaar. Op de zijkant van het vlot zat een soort terras, dit had een prachtig uitzicht op de overkant en de brug die versierd was met blauwe, rode en witte lampjes, kleur van de Servische vlag. Na een aantal drankjes en een paar dansjes later gingen we door naar de volgende club, deze heette River. Het was alleen Servische muziek, maar wel alleen club-muziek. Toen we aankwamen werd ons ook een tafel aangewezen. Vervelend stukje bar eigenlijk, die een beetje scheef stond, dus elke keer als we ons biertje erop legden, gleed dat omlaag en moesten we hem weer omhoog schuiven.. 🙄 maar goed, het was dus eigenlijk een soort Villa Thalia, dat is een club in Rotterdam en niet helemaal ons ding. Dus na een drankje gingen we weer door. We zagen dat bij het terras waar we de vorige dag waren in het park een soort optreden was met allemaal hekken er omheen, dus we gingen vragen of we nog naar binnen mochten, maar helaas waren alle kaartjes al uitverkocht. Dus gingen we opzoek naar een andere club/splav op het water. We gingen weer een club binnen, we kregen weer een tafel aangewezen en dit was Servische muziek, maar dan echt gezellige muziek. Ik moest gelijk denken aan mijn tijd vroeger in de Servische club in Vlissingen. Dat was altijd met livemuziek samenkomen met alle mensen uit Joegoslavië. Lekker dansen en gezellige sfeer. Dit was ook zoiets en Ricardo en ik hebben hier ook zeker veel gedanst samen. Wij vonden dat allebei hartstikke leuk. We weten alleen niet meer hoe deze club heette, ik weet alleen nog dat het als een soort circus vanbinnen eruit zag en er stond een groot podium waar een zanger en zangeres zongen met nog mensen die muziek speelden. Na deze club zijn we weer naar huis toe gegaan, dit was wel weer 40 min lopen. Op de terugweg hadden we nog gyros gehaald bij een tentje en opgegeten. Ricardo wou graag met de taxi, maar ik dacht dat het allemaal wel meeviel, dus uiteindelijk hebben we heel de weg gelopen haha. We waren om half 5 thuis, dus dat betekent dat het een goede avond was.

Gisteren zijn we wat later opgestaan en gaan ontbijten in een café. Na het ontbijten zijn we een auto gaan ophalen die we hebben gehuurd. Het is wel een prima auto en makkelijker voor ons om te vervoeren. We zijn van plan om naar Kroatië te gaan, dus een auto is hierbij wel handig. We reden dus vanaf de autogarage terug naar het appartement, daar hebben we ons even opgefrist en zijn we naar mijn familie in Belgrado gegaan. Zij hadden ons uitgenodigd om pizza te komen eten, omdat mijn neef een pizzeria heeft en de pizza's zelf heeft ontworpen. Dit was weer hartstikke gezellig en we hebben ons weer vol gegeten. Eerst pizza en toen kregen we nog pannenkoeken als toetje. Verder veel gekletst over van alles en nog wat. We hebben hierna de taxi gepakt naar het voetbalstadion Crvena Zvezda om een wedstrijd te kijken. Het was een rustige wedstrijd dus gebeurde soms wel weinig. Het was wel bijzonder om de harde kern te zien met allemaal rode bordjes, confetti, fakkels en alle handen tegelijkertijd zien klappen. Het gaf wel een soort goede sfeer. Er wordt trouwens geen alcohol geschonken in het stadion, denk ook voor de veiligheid. We zouden nog met mijn neefje wat drinken bij een bierbrouwerij, hij zei dat het ong. 5 min lopen zou zijn van het stadion. Ricardo en ik besloten dus om iets eerder weg te gaan, ook omdat de wedstrijd niet heel boeiend was. Dus we gingen een half uur voordat de wedstrijd afgelopen zou zijn weg. We vroegen om het adres waar mijn neefje zat en zagen dat het dan weer 10 minuten met de taxi zou zijn. We hadden toch besloten om meer in de buurt van het appartement te blijven, dus zeiden om niet meer te komen. Dat zou ons ook net iets te veel worden, dus we zijn samen naar een terras gegaan genaamd monkeybar. Daar hebben we een cocktailtje gedronken en toen gingen we terug naar het appartement om te slapen.

Vanochtend hebben we lekker ontbeten in de kamer door broodjes uit de supermarkt te kopen. Daarna zijn we gelijk met de auto vertrokken richting mijn oma in Sid. We gaan daar even eten, andere spullen pakken en dan gaan we door naar Kroatië toe. Tot de volgende keer weer 🙋🏼‍♀️.

Cao!

1. Evert&Manuela:
    Dobar dan

Wat een activiteiten het klinkt allemaal zo gezellig. Ik ben heel benieuwd naar Kroatië en wacht met spanning op de verhalen en foto’s.
    Doe voorzichtig en geniet.
    Dikkekusssss
  2. Simona Kosanovic:
    15 augustus 2022
    Waauw je leert het ook al! Hahah aaah komt helemaal goed, we doen zeker voorzichtig en gaan indd vooral genieten.
    Dikke kus terug
  3. Biljana:
    14 augustus 2022
    Prachtige belevenissen en ontmoeting met Belgrado en familie daar! Oma zal er blij zijn om jullie weer te zien. Fijne reis naar Kroatië!😘
  4. Simona Kosanovic:
    Jaa ze was heel blij! Dankjewel dat is goedgekomen 🥰
  5. Marica:
    Ljepo ste se proveli ali sada ocekujem malo slika iz Hrvatske. Cuvajte se. 😘😘😘
  6. Simona Kosanovic:
    Hocemo, hvalaa ! 😘😘😘
  7. Predrag:
    14 augustus 2022
    Ik moet bekennen dat ondanks dat ik was grote fan van Crvena Zvezda heb ik nog nooit
    op stadion geweest, dus goed voor jullie, op de splavovi ook nooit, dus zeker extra punten, veel plezier in Kroatie en goede reis! 💖
  8. Simona Kosanovic:
    15 augustus 2022
    Woehoeee wij krijgen bonuspunten van jouu!! Dat geeft ons extra energie om weer verder te gaan ❤️ en dankjewel!
  9. Mevr.H.P. de Leeuw:
    14 augustus 2022
    Beste tweetal, Belevenissen te over, samen toch veel doen, familie bezoek staat hoog in het vaandel. Blijf dit doen, het maakt zoveel uit, ook voor later. Goede reis verder, H.P.de Leeuw(Lenie).HPL>39
  10. Simona Kosanovic:
    15 augustus 2022
    Jaa dat doen we zeker! Dankuwel, dat komt helemaal goed.