Buikpijn, maar ook nog zeker aan het genieten!

9 december 2022 - Piran, Slovenië

Zdravo Svima! 😊

Dinsdagochtend 29 november was ik begonnen met het huis schoon te maken (mijn huisgenootje en ik doen steeds om de week schoonmaken, dus zij ene week en ik de volgende enz.) Daarna had ik les om 12 uur. Het was een les die ik nog niet eerder gehad had, namelijk entrepreneurship. Om eerlijk te zijn vond ik het wel een leuke les, alleen de leraar praatte een beetje saai, dus had soms moeite om me te focussen. Hopelijk lukt het de volgende les beter haha. Na de les ging ik samen met Tessa en Marta 1 van de 3 wandelingen doen. Deze wandeling hadden Tessa en ik als enige nog niet gedaan, de Strunjan-wandeling. Dit was eigenlijk best een zware wandeling, hij zou ook 12 km zijn en 4 uur lang duren. Toen we tijdens de wandeling uiteindelijk bij het strand van Piran aankwamen liepen we gelijk door naar Marta's huis. We hadden dus geen zin om het af te maken door over een berg heen te gaan naar Portoroz toe. Tijdens de wandeling kwamen we op verschillende bergen, wat echt prachtig was. We hadden Piran ook nooit van die kant gezien, dus dat was bijzonder. Ik zal de foto's erop zetten zodat jullie van deze Strunjan-route ook een beetje kunnen meegenieten. Voordat we naar Marta's huis gingen hadden Tessa en ik nog een Jufka gehaald. Dit aten we op en toen gingen we naar huis toe. Eigenlijk heb ik vooral lekker gerelaxed en ben ik gaan slapen.

Woensdag 30 november ben ik samen met Tessa, Jesper en een vriend van hem uit Nederland (Joep) naar Triëste in Italië geweest. Tessa en ik wouden sowieso gaan met de bus omdat we beiden kleding nodig hadden. Ik heb een lange broek nodig, want mijn lievelingsbroek is gescheurd door oudheid ☹️. En Tessa had ski-spullen nodig. Heel toevallig zouden Jesper en Joep ook gaan die dag om gewoon Triëste te zien. Dit kwam dus perfect uit en konden we met hun met de auto meerijden. Het was echt super leuk versierd in Triëste, dus was leuk om te zien. Helaas hadden Tessa en ik niks kunnen vinden. Dus eigenlijk na een paar uur zijn we weer terug naar Koper toegebracht door Jesper. In Koper gingen Tessa en ik weer verder opzoek in het winkelcentrum. Helaas had ik niks gevonden en Tessa wel, ze had ski kleding gevonden in de Lidl. Daarna gingen we terug naar huis toe. Ik heb even met Ricardo gebeld, want we waren officieel 2 jaar samen op deze dag, Joepie 🎉🥂. Het was weer super leuk om hem te spreken. Na het bellen heb ik me omgekleed en ben ik naar basketbal toegegaan. Ik vond het weer spannend, maar het was eigenlijk wel super leuk en het gaat steeds beter bij mij. Het was ook grappig dat een jongen vertelde dat hij al 4 jaar daar basketbalt en nog nooit een meisje daar had gezien. Ik schrijf dus geschiedenis hahaha. Na het basketballen strompelde ik naar huis toe en plofte ik in bed neer om te slapen.

Donderdag 1 december heb ik heerlijk eventjes uitgeslapen. Ik heb mijn was naar de wasserette gebracht, boodschappen gedaan en verder even gerelaxed. 'S avonds heb ik lekker even nog een wandeling gedaan langs de kade van Piran. De zonsondergang was echt prachtig, alle wolken waren roze. Hier heb ik dus heel erg van genoten. Op de terugweg naar huis ging ik langs de andere kant van Piran. Dit was echt heftig, het waaide zo hard aan die kant van Piran, dus allemaal golven werden over de kant heen geslagen. Ik vond dit eigenlijk wel super vet om te zien en stond gewoon even verbaasd te kijken hoe mooi, wild en woest de natuur soms kan zijn. Na de wandeling ben ik lekker gaan slapen.

Vrijdag 2 december ben ik vroeg opgestaan om naar Lucija toe te gaan om nog kip en kruiden te halen voor een gerecht in de avond. In Lucija heb je een grotere Mercator dus meer keuze. Een soort Albert Heijn XL eigenlijk. Daarna kwam ik thuis en kleedde ik me om, om te gaan sporten. Ik ging een rondje hardlopen. Na het hardlopen ging ik even douchen en naar school toe. Ik had project management van 12 tot half 4. Nina kwam om 4 uur naar Portoroz toe. Terwijl ik op haar wachtte heb ik wat rondjes gelopen in Portoroz. Toen ze uiteindelijk aankwam gingen we naar de kerstmarkt. Dit zou de eerste dag van de kerstmarkt in Portoroz zijn en die stond voor een mega luxe hotel (Palace Hotel/Kempinski hotel). Om 5 uur zouden ook alle lichtjes aangaan. Dit was dus weer prachtig om te zien, beetje hetzelfde net als in Koper de week ervoor. 'S avonds ben ik nog naar onze cafe Galerija geweest met Tessa, haar zus en moeder en Marta en haar zusje. Ze wouden graag dat ik erbij was om hun gezinnen ontmoette, super lief. We hebben samen een drankje gedaan en eigenlijk werden we om half 11 eruit gegooid, want de eigenaar was te dronken hahaha. Ik ben nog even meegeweest met Marta en haar zusje en rond 1 uur ging ik naar huis toe. Om eerlijk te zijn had ik deze dag veel last van m'n buik, dus het was soms rennen naar de wc, verschrikkelijk. Ik ben dus direct naar bed gegaan toen ik thuis aankwam. Oh ja en ik had op de kerstmarkt voor het eerste warme witte wijn geproefd, wij hebben normaal natuurlijk glühwein. De was was best zoet, maar eigenlijk wel heel lekker.

Zaterdag 3 december had ik besloten om een bed dagje te houden. Dit heb ik dus ook gedaan, want elke keer als ik stond of zat had ik last van mijn buik. Alleen als ik dus lag voelde ik er niks van. Denk dat ik gewoon rust nodig had, ieder geval hoop ik. Ik heb natuurlijk de laatste tijd wel vaker last van mijn buik, maargoed gewoon eventjes in de gaten houden. Ik zou 's avonds eigenlijk gaan stappen met Nina in Koper, maar dat had ik dus afgezegd. Dus dit was een heerlijk rustdagje.

Zondag 4 december toen ik wakker werd heb ik ontbeten en ben ik gaan wandelen. Ik deed de Strunjan-wandeling, maar dan andersom in mijn eentje. Vond het even heerlijk om naar buiten te gaan, vooral omdat ik de vorige dag alleen maar binnen had gezeten. In Strunjan heb ik lekker een salade gegeten bij een restaurant en toen vervolgde ik mijn weg weer richting Piran. Ik had zo 3 tot 4 uur gewandeld. Toen ik thuis kwam ben ik gaan leren voor sustainable tourism. Ik had namelijk examen op donderdag. En ja verder gewoon beetje serie gekeken en optijd naar bed gegaan.

Maandag 5 december begon ik mijn dag om een pakketje op te halen die ik van mijn lieve schoonouders had gekregen. Ik had 2 kraskaarten gekregen voor sinterklaas. Dit vind ik natuurlijk super leuk om te doen, elke dag open krassen en kijken wat ik heb. Ik word gewoon gelukkig van de kleine dingetjes haha. Na het pakketje opgehaald te hebben ging ik naar school toe. Ik had entrepreneurship van 10 tot 2 uur. Eigenlijk was het nog best een boeiende les, dus de leraar werd wel wat interessanter vergeleken met de week ervoor. Na school ben ik thuis nog eventjes gaan leren voor donderdag en 's avonds gaan sporten met Marta. Ik had een bootcamp lesje voorbereid. Ze vond het gelukkig ook heel leuk om te doen en wilt wel vaker met me mee sporten. Na het sporten ging ik thuis snel koken en tegelijkertijd al Harry Potter kijken. Deze begon om half 9. Tegenwoordig is maandagavond Harry Potter avond zolang de films blijven draaien dan haha. Ik heb dus tijdens en na het eten Harry Potter gekeken. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Dinsdag 6 december ben ik naar Lucija gaan wandelen om te kijken of ik mijn 'resicence permit' kon komen ophalen. Ze hadden de week ervoor naar me gebeld, maar ik had niet helemaal door dat hun dat waren. Ik dacht eerst wie belt me nou uit Slovenië, maar door Maris kwam ik erachter dat hun dat waren om te vertellen dat mijn 'permit residence' klaar is om opgehaald te worden. Vandaar dat ik dus ben langsgeweest en ik kon hem gelukkig direct ophalen, heb daarna ook gelijk even mijn buskaart verlengd voor deze maand. En toen ben ik weer teruggelopen vanuit Lucija naar huis toe. Toen ik thuis aankwam heb ik heerlijk even geluncht en ben ik verder gaan leren. Marta vroeg later of ik zin had om een koffietje te drinken ergens in Piran, dus dat gingen we doen. Na de koffie hadden we uiteindelijk een wijntje gedronken, wat uiteindelijk 3 wijntjes werd. Dus Marta vroeg of ik zin had om nog een wijntje bij cafe Galerija te doen en daar ook pizza te eten. Dit vond ik een goed idee. Bij Galerija zaten ook Nick en Matej (jongens die we al eerder hadden ontmoet en soms mee omgaan). Dus lekker gekletst en een wijntje gedronken. Helaas kreeg ik een discussie met de eigenaar over betalen. Nick had ons wijntje betaald en de eigenaar beweerde dat we die nog moesten betalen, omdat hij zelf was vergeten dat ze al betaald waren. Dus ik stond erop om weg te gaan, maar toen werd ik soort van rustig gemaakt van sorry en is goed zo. Naja het is uiteindelijk goed gekomen, maar was wel tijd om te gaan. We gingen naar Marta toe en hebben daar een paar dansjes gedaan haha. Uiteindelijk werd het 3 uur toen ik in bed lag. Om eerlijk te zijn baalde ik een beetje van mezelf, omdat ik mijn avond aan studeren wou spenderen en de volgende dag ook. Door dat balen kon ik niet goed in slaap vallen, dus had 2 uurtjes geslapen.

Woensdag 7 december ben ik om 9 uur al naar een koffietentje gegaan om verder te studeren. Marta kwam later ook aansluiten. Tot 2 uur heb ik daar gezeten en toen ik ben ik naar huis gegaan om eventjes te slapen. Ik was ook eindelijk eventjes weer tevreden met mezelf, omdat ik hard had gewerkt. Na het dutje ging ik naar Marta toe om mijn eten op te warmen in haar magnetron. Ik heb namelijk geen magnetron helaas. Na het eten ging ik naar huis om nog eventjes te studeren en toen ben ik een rondje gaan hardlopen. Na het hardlopen ben ik gaan slapen.

Donderdag 8 december ben ik vroeg opgestaan om nog even goed te studeren. Ik werd helaas weer wakker met buikpijn (zou kunnen dat het zenuwen waren 🤷🏼‍♀️). Ik heb dus liggend geleerd en dat ging wel prima. Onderweg naar school toe heb ik nog wandelend alles herhaald. Toen ik aankwam op school was ik er dus klaar voor. Het examen ging eigenlijk wel heel goed, dus hopelijk zal dat ook blijken uit mijn cijfer haha. Na het examen ging ik naar huis om te lunchen en even een dutje te doen. Om 5 uur ben ik naar de fitness in Piran gegaan met Marta en Matej. Ik had weer een bootcamp-lesje voorbereid, dus dit deden we met z'n 3en. Het ging weer goed en Matej vond het ook wel leuk (denk ik ieder geval 🤷🏼‍♀️😂), hij zei steeds dat ik ze dood wou hebben, dus betekend wel dat het een goed lesje was haha. Toen ik thuis kwam heb ik gekookt en gegeten. Daarna heb ik even met Lieke gebeld. Ook weer super leuk om haar weer gesproken te hebben. En om 9 uur was er een volle maan meditatie, dus die heb ik meegedaan. Na het mediteren heb ik mijn spullen ingepakt voor de volgende dag en ben ik gaan slapen.

Vrijdag, vandaag 9 december ben ik om 8 uur opgestaan om de laatste spullen in te pakken, want ik ben nu met de bus onderweg eerst naar Ljubljana en daarna ga ik met de Flixbus naar Zagreb toe !! Ik blijf tot dinsdag in Zagreb en dan ga ik weer terug naar huis in Piran. Ik ben namelijk volgende week de hele week vrij. Dus dat wordt eventjes genieten 😊. Nou tot de volgende keer weer ! 🙋🏼‍♀️

Bye bye everyone!!

1. Evert&Manuela:
    9 december 2022
    Het is weer een belevenis om je verhaal te lezen. Fijn dat het goed gaat, behalve de buikpijn dan.
    Geniet in Zagreb en wees voorzichtig. Wij gaan je snel zien. Dikkekusssss
  2. Simona Kosanovic:
    9 december 2022
    Aaah dankjeweel, jaa buikpijn is indd wat minder, maar komt vast goed ! Ga ik doeen, dankjeweel en jaa sowiesoo !! Tot snel dikke kus terug
  3. Marica:
    10 december 2022
    Ljep provod u Zagrebu i pazi se, ne idi na rizicna mjesta cuvaj se 😘🥰
  4. Simona Kosanovic:
    16 december 2022
    Hvala i to nisam radila 😘
  5. Ricardo:
    11 december 2022
    Wat maak je weer een hoop mee! Geniet van elke moment daar en maak van iedere dag een feestje! Je bent een topper ❤️
  6. Simona Kosanovic:
    16 december 2022
    Dat doe ik sowieso liefie, dankjeweel!!🥰🥰
  7. Marian.:
    16 december 2022
    Nou, nou, wat een activiteiten! Ik word alleen van het lezen al moe. Geniet maar lekker!
  8. Simona Kosanovic:
    12 januari 2023
    Hahah ach, ik ben zeker aan het genieten 😊
  9. Biljana:
    11 januari 2023
    Prachtig dat je zo leuk van kleine dingen en natuur kan genieten. Dan vervelt het nooit en leven blijft buien. Echt een gave van je. Geniet er van alles wat leven te bieden heeft! Fijn dat je ook blijft sporten, mediteren en leren. Op alle vlakken wordt goed gewerkt. Plezier met vrienden en nieuwe streken te ontdekken is ook net zo belangrijk. Je blijft mijn toppertje! Super trots op je 🥰
  10. Simona Kosanovic:
    12 januari 2023
    Aah dat is super lieef 🥰 ik doe mijn best om iedere keer een betere versie van mezelf te worden en nee ik hou van natuur, maar dat heb jij zelf ook 😊 dankjeweel ❤️