Eilandhoppen

1 maart 2022 - Venetië, Italië

Goeiemorgen !

Het glasmuseum was prachtig waar we gisteren waren. Er werden ook allerlei filmpjes laten zien hoe het gemaakt werd. Er waren veel potten, theekopjes, kunstwerken en potten met eten erin, dat was zo grappig om te zien en apart. Daarna zijn we verder gaan wandelen op het eiland Murano. Er waren veel winkels met glaswerk die je kon kopen, zoals dieren, eten, beroepen van glas. Ik zag leuke hartjes die aan elkaar vastzaten en daar kon je dan iets op laten graveren. Dus ik heb Ricardo's naam en die van mij erop laten graveren met onze relatiedatum. Dat is dus een leuke souvenir. En super lief, want uiteindelijk betaalde Ricardo hem, dus was het een cadeautje 🥰. Het eiland was ook echt een vis-eiland. Bij elk restaurant waren er allerlei visgerechten te verkrijgen. We hebben uiteindelijk ook met Judy afgesproken, meisje die we bij de kroegentocht hadden ontmoet.

Even een grappig feitje tussendoor. Pakketjes worden ook met de boot bezorgd, best apart dat hier alles met de boot gebeurd. Na het kopen van het cadeautje zijn we weer teruggegaan naar Venetië. Daar hebben we even een half uurtje uitgerust in ons appartement. Hierna gingen we uit eten, we hebben heerlijke pizza gegeten bij het restaurant waar we de eerste avond ook hadden gegeten. Dit beviel ons heel goed en moesten we ook zeker uitproberen nu we in Italië zijn. Na het eten hadden we weer met Judy afgesproken en zijn we naar een paleis genaamd Ca' Rezzonico gegaan. Dit was prachtig om te zien en heel groot. Alleen merkte je dat het personeel graag naar huis wou dus die waren ons ongeduldig door aan het sturen naar de volgende ruimte. Heel vervelend. Mijn mening op het moment over de Italianen die ik hier zie zijn dat ze best serieus en ongeduldig zijn. Ik zie ze niet vaak lachen en gisteren toen we op de boot aan het wachten waren werden we steeds meer en meer ingesloten door de Italianen. Je stond gewoon helemaal geplet door al die mensen, was even een hele vervelende situatie. Daarnaast toen we vroegen aan een boot die aankwam welk nummer de boot was deden ze nee wuiven en het hekje dicht, dat we er niet op mochten. Denk dat ze gewoon heel erg haast hadden.

Maargoed weer terug naar onze dag haha. Na het bezoeken van paleis Ca'Rezzonico hadden we afgesproken met een ander meisje van de kroegentocht (Ksenia uit Zwitserland). We zijn gaan zitten bij de eerste bar van de kroegentocht. Even lekker bijgekletst en een drankje gedaan. Daarna zijn Ricardo en ik weer terug naar het appartement gegaan om te slapen en vandaag wat eerder op te staan. We hebben een 24-uurs bootticket en deze willen we goed gebruiken, dus we zijn nu onderweg naar het eiland Burano met Judy.

Addio !

1. Evert&Manuela:
    1 maart 2022
    Ik ben benieuwd naar je mooie kado.
  2. Biljana:
    1 maart 2022
    Toch geen vis gegeten!? Wel een lekkere Italiaanse pizza! Ik ben ook benieuwd naar dat ❤️
  3. Marian.:
    1 maart 2022
    Herken best wat dingen uit je verhaal al is het voor mij al heeeeeel lang geleden dat ik er ben geweest. En.....toen waren de mensen ook al niet zo vriendelijk. Blijf lachen en heb plezier!!
  4. Simona Kosanovic:
    3 maart 2022
    Ooh hahah nou dan is dat niet veranderd haha. Maar dat doen we zeker 😊
  5. Marica:
    2 maart 2022
    Ljep
  6. Marica:
    2 maart 2022
    Ljep provod i da vas posluzi ljepo vreme.
  7. Simona Kosanovic:
    3 maart 2022
    Hvala i imamo samo ljepe vreme !!