Vooral lekker eten

2 maart 2022 - Venetië, Italië

Bonjourno !

Gisteren op het eiland Burano zijn we naar het kantwerk-museum geweest. Daar staat het eiland vooral voor en de prachtige huisjes. In allerlei kleuren waren de huizen, leek even alsof we weer in Kopenhagen waren. We hebben na het museum en rondlopen op een terrasje gezeten om te lunchen. Het was jammer genoeg niet zo lekker als ons vaste restaurant en die naast ons appartement. Dus was er niet zo heel content mee. Daarna zijn we terug met de boot naar Venetië gegaan.

In Venetië zijn we naar het Dodge's Palace geweest. En intussen ging Judy shoppen en souvenirs kopen voor haar vrienden. We zouden haar weer met het avondeten zien. Om bij het Dodge's Palace naar binnen te gaan was er een uitgebreide controle. Ons temperatuur werd opgemeten en onze spullen werden uitgebreid gecontroleerd. Moesten door een poortje heen, wat vaak wel normaal gesproken gebeurd bij sommigen museums. Het was een indrukwekkende paleis, het plafond was gedecoreerd met gouden randen en schilderijen. Het was best een groot paleis en er was ook een gevangenis. Het was een soort gerechtshof met onderin een gevangenis. Na het paleis zijn we naar de McDonalds gegaan om wat te eten en kijken of ze bijzonderheden hadden. Maar helaas niet zoveel boeiends. Na de McDonalds zijn we teruggegaan naar het appartement en heb ik eventjes een dutje gedaan. Daarna hadden we met Judy afgesproken om samen te eten. We zijn weer naar onze restaurant gegaan. De mensen die er werkten waren daar blij mee en we kregen een 'welkom-terug' prosecco. We hadden een fles wijn met z'n 3en gedeeld en heerlijk gegeten. Ricardo at tortellini, Judy at gnocchi en ik at risotto. We hebben alle 3 echt heel erg genoten van het eten zoals altijd.

Na het eten hadden we weer met Ksenia afgesproken om een drankje te doen. We zijn naar het Jazz café gegaan waar we na de kroegentocht ook waren. Daar hebben we een paar drankjes gedaan en heerlijk gekletst. Daarna zijn we terug naar het appartement gegaan. Sliepen rond 1 uur.

Vanochtend hebben we een free-walking tour gedaan van 2 uurtjes. Dit was heel interessant, we kregen allerlei tips, do's and don'ts. Dus vooral praktische zaken. We hebben meerdere plekken gezien die we nog niet eerder hadden ontdekt. Dit was dus heel leerzaam en leuk. Na deze walking tour zijn we gaan lunchen met heerlijke gnocchi en tortellini. Onderweg naar de lunch toe zagen we een kerkje met allerlei schilderijtjes en ik was best nieuwsgierig, dus zijn binnen gaan kijken. Ik vond het wel echt mooie kunstwerken wat ze daar hadden. En nu nog eventjes een koffietje drinken en dan gaan we naar een museum.

Addio !

1. Jalila:
    2 maart 2022
    Leuk je verhalen! Ik geniet er ook mee
  2. Simona Kosanovic:
    3 maart 2022
    Fijn om te horen ! En Dankjewel!
  3. Evert&Manuela:
    2 maart 2022
    Super gezellig en heerlijk klinkt het. Zo te lezen genieten jullie volop. Dikkekusssss
    Ps vergeet geen kaarsje te branden 🕯
  4. Simona Kosanovic:
    3 maart 2022
    Dat doen we zeker weten, dikke kus terug! Daar hadden we geen mogelijkheid voor, anders hadden we dat zeker gedaan
  5. Marian.:
    2 maart 2022
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar de zin!
  6. Simona Kosanovic:
    Hahah jaa zeker weten !!
  7. Biljana:
    2 maart 2022
    Weer een prachtig verhaal van een leuk dagje! Fijn dat jullie het met ons willen delen🥰 En ik krijg water in mijn mond van al dat lekkers daar😋
  8. Simona Kosanovic:
    3 maart 2022
    Aaaahh dankjewel, ik deel het graag! 🥰 Nou misschien leer ik wel een recept hier en maak ik dan thuis voor je klaar 😋
  9. Biljana:
    3 maart 2022
    Ik verheug me op jullie terugkeer! 😋
  10. Simona Kosanovic:
    4 maart 2022