Romantisch dagje

3 maart 2022 - Venetië, Italië

Bonjourno,

Gisteren na het lunchen zijn we naar het museum correr geweest. Dit was een museum over de geschiedenis van Venetië en veel dingen die van vroeger bewaard zijn. Allemaal beeldhouwwerken, schilderijen, potten enz. Het wat leuk om te zien, maar eigenlijk niet heel boeiend. Daarna zijn we langs het appartement gegaan om ons op te frissen. Trouwens we kwamen erachter dat ons appartement toch best ver weg is van de meeste plekken. Dus als we terug wouden was het al ongeveer 15 tot 30 minuten lopen. We hebben dus iedere dag wel 15 km afgelegd, als het niet meer is. Daarnaast al de bruggen die je hier op en af moet om ergens te komen. Venetië bestond vroeger uit allemaal eilanden en uiteindelijk besloten ze om er bruggen tussen te bouwen. Meer dan 400 bruggen zijn dus aangelegd waardoor ongeveer 120 eilanden aan elkaar zijn verbonden. Even wat kennis met jullie delen wat ik hier heb meegekregen.

Na het opfrissen zijn we opzoek gegaan naar een gondel. Dit wouden we graag doen en we waren ook opzoek naar een leuk persoon die ons dan kon meenemen. Uiteindelijk hadden we een hele lieve man gevonden, die ons allerlei verhalen vertelde tijdens de gondelrit en foto's van ons maakte. Dit was dus heel leuk om mee te maken. Na de gondel zijn we naar ons vast restaurantje gegaan en we kregen weer onze 'welkom-terug' prosecco. Er staat ook iedere dag een man voor de deur die dan de deur voor ons opendoet als we aankomen. En uiteindelijk gaf hij ons steeds een hand als we voorbij kwamen lopen. Het fijne aan hem was dat hij niet opdringerig was en oprecht vriendelijk. Dit was volgens mij ook de reden dat we er graag komen + het personeel die er werkt doet het ook uitstekend. Werkten ook zowat elke dag dezelfde mensen. Het eten was heerlijk. Ricardo had een gefrituurde visschotel met frietjes en ik had tagliatelle met zalm. We hebben er heerlijk van genoten en zijn nog best lang blijven zitten. Hadden ook een beetje afgesproken om er een romantische avond van te maken, dit is dus gelukt. Daarna zijn we naar een pub gegaan op aanbeveling van de man voor de deur van onze restaurant.

Het was een Ierse pub. Hier hebben we lekker een paar biertjes gedaan en zijn toen weer terug naar het appartement gegaan om te slapen. Vanochtend hebben we heerlijke zoete dingen van de bakker gegeten en zitten nu op de boot onderweg naar Murano voor souvenirs.

Addio !

1. Evert&Manuela:
    3 maart 2022
    Met al dat heerlijke eten komt de beweging goed van pas. Leuk ook zo dag met zijn tweetjes geniet val elkaar en al het moois daar 😘
  2. Simona Kosanovic:
    Jaaa zeker weten ! We genieten zeker van alles en het prachtige Venetië 🥰
  3. Biljana:
    3 maart 2022
    Wat een schattig dagje! Ik smelt van jullie verhaaltjes en dat lekker eten daar! 😊 Ik denk om vanavond iets Italiaans voor mezelf te gaan voorbereiden!😋
  4. Simona Kosanovic:
    4 maart 2022
    Aaah dankjewel, jaa was een heerlijke dag 😊 oeeeh lekker, hopelijk smaakte het goeeed !
  5. Marica:
    3 maart 2022
    Uzivajte u ljepotama Venecije, nezaboravna avantura.
  6. Simona Kosanovic:
    To radimo, hvalaa ! 🥰