Kroegentocht Venetië

28 februari 2022 - Venetië, Italië

Goedemiddag !

Gisteren na het ontbijten zijn we eigenlijk gewoon gaan wandelen en kwamen terecht in een soort parkje waar een cafeetje stond. Dus we hebben daar een lekker koffietje gedronken en even gekeken wat er allemaal te beleven was aan die kant. Venetië heeft vanaf ons appartement 2 kanten. Aan de ene kant ligt het San Marcoplein en het hele stadsgedeelte en aan de andere kant wisten we het niet, daarom gingen we het ontdekken. Er bleek ook een voetbalstadion te zijn en een soort tentoonstelling met allemaal paviljoenen uit verschillende landen. Deze tentoonstelling was helaas gesloten en er was geen voetbalwedstrijd, anders waren we er wel naartoe gegaan. Het stadion was een heel ander soort stadion dan dat we in Nederland gewend zijn. Het was een beetje achterstallig. We zijn daarna gelijk weer teruggelopen om te lunchen.

We hadden geluncht op het terras naast ons appartement. Deze restaurant bevalt ons zeer goed. Tijdens het lunchen waren we aan het kijken voor een kroegentocht en deze hadden we gevonden. Een carnavals kroegentocht.

Na het lunchen zijn we gelijk naar de ontmoetingsplek gegaan voor de kroegentocht. Onderweg daar naartoe hebben we nog een masker gekocht. Het begon al om 5 uur. Het was heel druk onderweg. Soms stonden we gewoon vast op bruggen door zoveel mensen. Dus wat eigenlijk een half uur lopen was, was uiteindelijk 45 min lopen. Eenmaal aangekomen op de ontmoetingsplek begon het gelijk super gezellig. Steeds kwamen er stuk bij stuk mensen bij, allerlei leeftijden en allemaal super vrolijk. De eerste bar zag er heel schattig uit, het was best ouderwets en volgens onze gids kon je daar heel goed vlees eten. We konden kiezen tussen een prosecco of een biertje en kregen daarbij ook een lekker stukje stokbrood met vlees daarop. De tweede bar zaten we met z'n allen in een kringetje. Het was best smal en er waren veel gefrituurde snackjes. We konden daar kiezen tussen witte of rode wijn. En daarbij kregen we weer een stuk stokbroodje met vlees erop. Bij de derde bar en laatste bar kregen we een Aperol Spritz en konden we kiezen uit verschillende smeersels op broodjes (vooral vis). Tussendoor de barren vertelde de gids allerlei interessante verhalen over de stad en liet hij ons specifieke plekken zien.

Na de kroegentocht bleven we met een groepje nog even in de laatste bar nakletsen en besloten uiteindelijk met z'n 4en (Ricardo, Vanetha, Judy en ik) naar een Jazz bar te gaan. Eindelijk een beetje muziek. Het was zo grappig, want op een gegeven moment gingen er een paar mensen staan en dansen inclusief ik. Uiteindelijk veranderde de hele bar in een soort discotheek. Iedereen stond op en ging dansen. Totdat een man die er werkte boos werd dat we allemaal zo gingen dansen, dus hij stuurde iedereen weg. We hadden best veel nieuwe mensen ontmoet in die bar, dus gingen met een groep door naar de volgende bar. Daar hebben we 1 drankje gedaan en toen zijn we naar het appartement gelopen. We kwamen rond 3 uur ongeveer terug in het appartement. Het was rustig onderweg, ik heb het nog nooit zo rustig gezien in Venetië tot nu toe 😂.

Vandaag zijn we rond 10 uur lekker wakker geworden en hebben lekker allerlei dingetjes van de bakker geprobeerd. We zijn daarna met de boot naar Murano gegaan om het glasmuseum te bezoeken. We gaan nu lekker een pastatje eten en er dan naartoe.

Addio!

1. Susan:
    😎😎👌🏼
  2. Evert&Manuela:
    Heerlijk 👍🍻👍
  3. Predrag:
    28 februari 2022
    Che bel giro dei pub sotto le maschere! Venetië speelt thuis volgende zondag middag .
    Veel groetjes en plezier!
  4. Simona Kosanovic:
    1 maart 2022
    Helaas zijn we dan al vertrokken. We gaan zaterdagochtend naar huis. Maar dankjeweel!!
  5. Biljana:
    1 maart 2022
    Wat een prachtig georganiseerde dagje!😃 Leerzaam, smakelijk en gezellig! Ik heb enorm genoten van jullie verhaal! 🥰
  6. Simona Kosanovic:
    Dat was het zeker ! Fijn om te horen dat je zo genoten hebt ! 🥰🥰