Feestje, feestje en nog eens feestje

20 augustus 2022 - Novi Beograd, Servië

Cao Svima! 🙋🏼‍♀️

Vrijdag hebben Ricardo en ik lekker een beetje uitgeslapen. Oma had weer eten voor ons gemaakt, we kregen dus meteen een soort voorgerecht en direct middageten in de ochtend. Dus dit was flink wat eten. Als voorgerecht hadden we courgette en daarna aardappeltjes met kip. Na het eten gingen we de stad in om souvenirs te kopen. Dit was gelukkig ook meteen grotendeels geslaagd. Ik heb een boek gekocht in het cirilic (Dit zijn letters die in Servië wordt gebruikt, soort Russische letters). Ik kan dit lezen en heb dit boek gekocht om dit wat beter onder de knie te krijgen. Na de souvenirsjacht gingen we even op een terrasje zitten om wat te drinken en keerden we weer terug naar huis bij oma. Toen hebben we ons weer klaargemaakt voor een optreden in Sid. We wouden graag pizza eten bij Picasso. Hier at ik vroeger vaak een pizza, die is heerlijk en mega groot. Het was super hard aan het regenen, dus kregen we regenjassen van oma en gingen Ricardo en ik snel lopend door de regen heen. Het was ook aan het onweren en dit zou zowat heel de nacht duren. Het was die dag ook overdag 40 graden, dus waarschijnlijk moest het even goed afkoelen. De pizza was net zo lekker als vroeger, deze was wel 60 cm groot. Na de pizza gingen we de stad in en spraken we met oma af. Om 8 uur begon er een optreden van instrumenten. Heerlijk was dit om naar te luisteren, van dat typische Servische muziek. Om 9 uur begon een zangeres Dragana Mirkovic. Oma wou graag wat vooraan staan, dus we stonden erg opgepropt hahah. De mensen zijn hier in Sid ook niet de meest aardige mensen, dus werden vaak aan de kant geduwd zonder een pardon of iets. Na een uurtje hadden we het wel gezien en gingen we met z'n 3en op een terras zitten en een biertje drinken. Oma ging hierna naar huis toe. Ricardo en ik gingen nog naar een ander terras. We zagen dat het nog heel druk was en die zangeres nog steeds aan het zingen was. Denk dat ze al 3 uur bezig was toen we langsliepen. We hadden op het terras laatste drankje gedaan en gingen naar huis toe. We waren eigenlijk van plan om te gaan stappen, maar uiteindelijk hadden we hier niet helemaal zin in en zagen ook dat iedereen een tafel had gereserveerd, dat vinden wij zelf niet zo een leuk concept. Thuis aangekomen hebben we heerlijk geslapen.

Vanochtend hebben we ook lekker uitgeslapen. Trouwens in de nacht was het zo hard aan het onweren en de ramen in onze kamer stond wijd open, dus na 5x wakker worden van het gedonder heb ik het raam maar voor de zekerheid dichtgedaan. Vanochtend had oma al direct eten gemaakt, pasta uit de oven. Wij hadden haar verteld dat we rond 12 uur zouden weggaan, dus ze wou zeker zijn dat we genoeg aten. Dit is zeker gelukt, onze buiken waren weer helemaal gevuld hahah. Na het eten hebben we onze laatste spulletjes ingepakt, afscheid genomen van oma en zijn we richting Belgrado gegaan. We hebben onze spullen bij het hotel neergelegd. Daarna hebben we geluncht bij een restaurant met gemixt vlees, salade en friet, dit hadden we samen gedeeld. Na het eten brachten we de auto terug en gingen we met de taxi terug naar het hotel. Hier hebben we lekker even een dutje gedaan, ons opgetut en gaan we zo naar een bierfestival wat hier in de buurt ligt. We hoorden dit toevallig van een man die in het hotel werkt.

Dus tot de volgende! 🙋🏼‍♀️

1. Evert&Manuela:
    20 augustus 2022
    Dobra dan

Jullie komen niet uitgehongerd of uitgedroogd terug. Jullie moeten haast afkicken thuis, hahahaha.
    We zullen ervoor zorgen dat jullie paleisje morgen weer up to date is. Zodat jullie je maandag weer thuis voelen. Geniet in volle teugen van jullie laatste dagen in Servië. Wij kijken er weer naar uit om jullie in onze armen te sluiten. Dikkekusssss en goede vlucht maandag. Wij houden van jullie.
  2. Simona Kosanovic:
    Dobar dan
    Nee dat komen we zeker niet, thuis lijkt het waarschijnlijk of we te weinig eten binnen krijgen hahah.
    Aah super lieeef! Hebben we zeker gedaan en tot morgen ! Dikke kus terug en wij houden ook van jullie 🥰
  3. Mevr.H.P. de Leeuw:
    Beste Beiden, Simona en Ricardo,
    Kan het een heel knappe prestatie vinden om zo deze vakantie door te brengen. Maar nu thuis zal het wel minderen zijn. Denk dat je o.a. Oma heel dankbaar kan en mag zijn dat jullie zo goed verzorgd zijn, al op deze leeftijd!!. Maar goed, jullie komen ws. ook morgen niet even terug. Straks huiswaarts, daarom alvast een goede thuisreis. Hartelijke groeten ook aan je oma en hoop dat zij ook mag achterblijven met een goed gevoel van de zorg rondom haar kleindochter en partner. Groetende, H.P.de Leeuw(Lenie).
  4. Simona Kosanovic:
    Beste H.P. de Leeuw,
    Jaa we zijn mijn oma zeker dankbaar, super lief dat ze ons zo heeft ontvange en ons zo heeft verwent. Dankuwel nog ! We hebben haar zeker een goed gevoel gegeven. Groeten,
    Simona
  5. Mevr.H.P. de Leeuw:
    Beste Beiden, Simona en Ricardo,
    Ja, Denk zo alle eetmomenten zullen wel een aantal kilo's bij tellen, maar goed bij thuiskomst zullen jullie beiden wel wat minder eten en uitgaan. Naar ik meen. Daarnaast mogen jullie, Oma, heel dankbaar zijn dat ze zo voor jullie klaar stond en zorg heeft besteed aan allerlei. Met name ook aan het heerlijke eten. Geweldig. Kijk daar ook goed naar toe terug wanneer je weer thuis in het gewone dagelijkse programma zit. Dat is buitengewoon geweldig. Wens jullie nog een goede korte tijd en straks weer een goede thuiskomst. Wees en blijf voorzichtig. Dank voor het mee reizen en bedank je oma wel op een plezierige manier, die zoveel inzet toonde. Maar goed Dit gebeurt ook niet elke dag, dat zij bezoek krijgt. Maar het was een schuilplaats om U tegen te zeggen. Goede terug reis en landt weer veilig in Nederland. Groetende, Mevr.H.P.de Leeuw(Lenie)
  6. Jalila:
    21 augustus 2022
    Zo te lezen allemaal, hebben jullie genoten van alles. Goede reis terug!.
    Veel liefsxxxx
  7. Simona Kosanovic:
    Jaa dat hebben we zeker gedaan! Dankjewel nog ! Veel liefs terug xxxxx
  8. Susan:
    22 augustus 2022
    Zo te lezen hebben jullie een fijne tijd gehad. En hebben jullie heel veel gezien en gedaan! Ben benieuwd naar alle foto’s :-)

Goeie reis terug!!!!!
  9. Simona Kosanovic:
    23 augustus 2022
    Jaa zeker weten! Die zal je binnenkort wel zien 😊 thaaaankss!!
  10. Marian.:
    22 augustus 2022
    Jullie kunnen op een hele mooie reis terugkijken zeg!! Veel gezien, familie weer eens ontmoet en gelukkig tussendoor ook nog de tijd om wat te eten en te drinken. Ik zou de weegschaal maar even verstoppen als ik jullie was. Hele goeie reis terug en hopelijk snel eens tot ziens. Liefs Marian.
  11. Simona Kosanovic:
    23 augustus 2022
    Jaa dat doen we zeker, nog wel eventjes alles laten verwerken haha. Jaa de weegschaal staan we nog even niet op 😂. Dankjewel nog en zou leuk zijn om elkaar weer eens te zien. Liefs, Simona