Fijn om terug te zijn in Piran 🥳

15 januari 2023 - Piran, Slovenië

Cao Svima !

Nadat ik maandag 9 januari thuis was aangekomen, had ik een 16 uur durende reis achter de rug, dus ben eigenlijk gelijk even gaan slapen. Ik had mijn wekker express over een paar uur gezet, zodat ik toch nog even wakker zou zijn om te kunnen eten en daarna weer verder te slapen. Ik zou eigenlijk ook meedoen met een salsa-les die avond, alleen ik was niet echt in staat. De lerares is Marta (mijn vriendin uit Spanje), dus gelukkig heeft zij mij aangeleerd wat ik die maandag had gemist afgelopen vrijdag. Ik ben dus uiteindelijk optijd naar bed gegaan.

Dinsdag 10 januari heb ik vooral even uitgerust. Ik heb nog wel een aantal uur gestudeerd, omdat ik donderdag een examen zou hebben. Ik keek dus op het systeem hoelaat het examen donderdag zou zijn. Ik zag ineens dat het examen op de donderdag erop stond, dus 19 januari. Ik ging dus meteen even na of dit klopte via de email. De lerares antwoordde dat het examen inderdaad de week erop is, omdat ze in Istanbul was voor een meeting. Dit was dus heel random haha. Ik vond het wel fijn dat ik een extra week had om te leren voor het examen. In de middag ben ik ook even met Marta gaan wandelen naar de DM (een drogisterij) in Lucija voor tandpasta (ik heb namelijk mijn tandpasta, die gelukkig bijna op was, laten vallen in het toilet nadat ik tot zo laat mijn verslag aan het maken was hahah).  Het was weer fijn om terug te zijn, Marta te zien en spreken en zo een heerlijke wandeling weer te kunnen maken. 'S avonds ben ik optijd naar bed gegaan.

Woensdag 11 januari ben ik de dag begonnen met schoonmaken. Ik heb het hele appartement schoongemaakt en ben daarna verder gaan studeren. In de avond ben ik nog eventjes gaan hardlopen en dat was het op deze dag.

Donderdag 12 januari ben ik in een koffietentje (Neptun)  gaan zitten om te studeren. Dit hielp best goed, omdat je soort van moet en mijn concentratie was weer helemaal terug. Op een gegeven moment kwam Marta binnen met haar huisbaas, ze gingen een koffietje drinken. Marta zou naar school gaan om wat af te geven en toevallig moest ik ook nog naar school toe om boeken te lenen voor het vak entrepreneurship. Ze ging dus eerst langs huis om wat te printen en kwam weer langs Neptun. We liepen dus samen naar school toe, ik heb gelijk de boeken opgehaald. Dit was nog aardig lastig, want ik kon 1 boek niet vinden. Er was ook voor meer dan een half uur geen medewerker te bekennen in de bibliotheek. Ik ben uiteindelijk naar boven gelopen, naar de lerarenkamer om te vragen of iemand voor de bibliotheek zou kunnen komen. De mevrouw die er werkte kwam er direct aan, ze had me goed geholpen en na 10 minuten het boek ook echt gevonden. Marta en ik liepen weer terug naar Neptun om te studeren. We hebben hier ongeveer tot half 7 gezeten en zijn allebei naar huis gegaan. 'S avonds heb ik even gerelaxed en ben optijd gaan slapen.

Vrijdag 13 januari hadden Marta en ik weer om 9 uur in Neptun afgesproken. We hebben weer gestudeerd tot ongeveer 2 uur en zijn toen naar huis gegaan om te lunchen. Om 5 uur gingen we samen sporten. Ik gaf weer een bootcamples. Ohja het was trouwens super vervelend, maar sinds donderdag had ik echt last van een plek onder mijn schouderblad. Met stilzitten en slapen deed het super veel pijn, maar bij het sporten voelde ik er niks van. Het werd ook minder pijnlijk door te sporten, dus met andere woorden ik kan het beste blijven bewegen. Na het sporten ben ik naar huis gegaan om te douchen, eten en me klaar te maken. Marta en ik gingen naar Portoroz om samen met andere studiegenoten een drankje te doen. Ik had ze al sinds het oude jaar niet gezien. Jesper, Roberta en Hermes waren er 😊 het was weer gezellig om bij te kletsen en ze te zien. Marta en ik gingen daarna terug naar Piran om een drankje te doen bij onze stamkroeg (Galerija). Helaas was deze gesloten. Ik wist dat er een feestje zou zijn in mijn gebouw, omdat het Servische nieuwjaar ging zijn. Dus op 14 januari is het daar officieel nieuwjaar(orthodoxe kalender). Er was dus een soort van feestje in de gezamenlijke ruimte. Het was gezellig om met z'n allen een drankje te doen. Mijn buurjongens waren er(Milos en Maks), Tamara (meisje uit Servië, die ik eerder had ontmoet) en nog andere meiden en een jongen. Om 1 uur moesten we weg uit de gezamenlijke ruimte van de bewaker. We gingen dus door naar de kamer van Milos en Maks. Daar hebben we nog een paar drankjes gedaan. Marta en ik zijn daarna naar haar huis gegaan met z'n tweeën en hebben lekker muziek geluisterd, gekletst en drankjes gedaan. Toen ik op mijn horloge keek was het ineens half 6. Het is wel een goed teken dat als ik met Marta ben de tijd altijd voorbij vliegt hahah. Dus om 6 uur was ik dan eindelijk thuis om te gaan slapen.

Zaterdag 14 januari werd ik om 12 uur wakker, ik heb dus even gegeten en wat series gekeken. Ik ben om 2 uur weer in slaap gevallen tot half 5. Ik had weer even gegeten en ben even gaan wandelen. Ik had met Nina afgesproken om in een Koper samen wat te gaan eten, dus ik ben naar Koper toe gegaan. Ze had het van te voren over een pokebowl, dus ik was super enthousiast. Uiteindelijk was dat restaurant gesloten, dus hebben bij een Servisch restaurant gegeten. Dit was ook heel lekker, maar moest even wennen aan het idee dat ik wat anders ging eten dan pokebowl haha. Nina had trouwens een vriend meegenomen. Heel stom, maar ik heb zijn naam nog steeds niet onthouden en dit was al de derde keer dat hij zich voorstelde aan mij 😂😂. Hij was ieder geval aardig en gezellig. Na het eten hebben we nog een koffietje gedronken bij een cafeetje en daarna ben ik naar huis toe gegaan. Ik heb heerlijk geslapen die nacht, want ik was nog kapot van vrijdagavond.

Zondag 15 januari ben ik de ochtend begonnen met studeren. Ik zou eigenlijk met Nina 1 van de 3 wandelingen doen in Portoroz. Helaas was ze niet zo lekker, dus ik vroeg Marta mee. Zij wou heel graag met me meewandelen. We hebben dus de Seca wandeling gedaan. Ik had deze al 2 keer gedaan, maar ik wist dat Marta hem nog nooit had gelopen. Het was een beetje regenachtig, maar dat mocht de pret niet bederven haha. We vonden het allebei ieder geval heerlijk om door het natuur te wandelen en een frisse neus te halen. Na de wandeling hebben we in Lucija nog eventjes een warm drankje gedaan als afsluiter en zijn daarna terug naar Piran toe gelopen. Ik heb toen ik thuis kwam lekker gekookt en daarna nog even een uurtje gestudeerd. Ik ga nu nog even een serie kijken en dan lekker slapen.

Tot de volgende keer maar weer ! 🙋🏼‍♀️

P.s. ik heb mijn vlucht voor naar huis geboekt op 14 februari, dus de laatste maand in Slovenië is officieel ingegaan. Ik ga dus het meeste nog eruit halen 😊

1. Biljana:
    16 januari 2023
    Weer heerlijk om je verhaal te lezen. Leuk dat je daar zo naar je zin hebt en dat je leuke mensen om je heen hebt. Succes met de voorbereidingen voor je examen en geniet van je laatste maand in Slovenië! Wij verheugen ons hier met je komst op 14 februari 🥰
  2. Simona Kosanovic:
    4 februari 2023
    Jaa ik heb het zeker erg naar mijn zin ! Dankjewel nog, dat is gelukt 😊 yeeeey 🎉💃❤️
  3. Mevr.H.P. de Leeuw:
    Simona,
    Ja, de werkelijkheid komt nu duidelijk naar voren, nog maar een maand te gaan en dan zit dit er al weer op. Maar wel even nog blokken voor het einddoel. Zal denk ik zo ik begrijp best wel gaan, maar doe er grag wel je uiterste best voor. Mooie cijfers en het halen van de papieren is belangrijk. Maar ook een beetje minder, maar nog wel genieten van dit alles. Het is straks, (later) heel belangrijk daar nog aan terug te kunnen denken. Zal duimen, voor het welslagen. Hart. groeten, Mevrouw H.P. de Leeuw(Lenie)
  4. Simona Kosanovic:
    4 februari 2023
    Ja, het zal een pittig afscheid worden van deze mooie plek. Dat gaat helemaal goedkomen, ik doe hard mijn best! Dankuwel 😊
  5. Ricardo:
    16 januari 2023
    Ik lees veel leuke momenten en veel eten! Heerlijk maak er een mooie tijd nog van!!🥰
  6. Simona Kosanovic:
    4 februari 2023
    Dankjewel schatje, als ik thuis kom ga ik daar gewoon mee door, maar dan met jou ❤️
  7. Evert&Manuela:
    17 januari 2023
    Zo te lezen verveel je je niet. Heerlijk hoor lekker genieten.
    Wij tellen wel de dagen af. Wij kijken ernaar uit dat je weer met beide benen op Nederlandse bodem staat. Lekker genieten van het samenwonen en van elkaar.
    Dikkekusssss tot snel.
  8. Simona Kosanovic:
    4 februari 2023
    Nee, ik ben volop aan het genieten. Aah jaa dat gaat helemaal goedkomen, daar verheug ik me ook op ! Dikke kus terug en zeker tot snel