Van Nederland naar Slovenië naar Servië 🇳🇱🇸🇮🇷🇸

9 januari 2023 - Osp, Slovenië

Cao Svima,
Ik wens iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!! Hopelijk hebben jullie allemaal fijne feestdagen gehad 😊.

Nou ik zou dus vrijdag 23 december thuiskomen, maar ik heb Ricardo verrast door donderdag 22 december thuis te komen haha. Toen ik thuis aankwam op de donderdag belde ik aan en riep ik 'verrasing!' Nou Ricardo was heel verrast, hij kon niet geloven dat ik voor de deur stond hahah. Hij moest even wennen aan het idee, maar was natuurlijk uiteindelijk harstikke blij. Verder was het leuk om in Nederland Ricardo, familie en vrienden te zien. Hebben harstikke leuke feestdagen gehad.

Op 3 januari ging ik weer terug naar Slovenië toe. Ik moest 5 januari een verslag inleveren en met de feestdagen had ik daar helaas minder tijd voor, dan ik erin had willen steken. Dus op 4 januari heb ik heel de dag en ook nacht tot half 5 aan het verslag gezeten. De laatste puntjes op de i gezet op 5 januari en toen uiteindelijk ingeleverd. Ik had besloten om op vrijdag 6 januari naar mijn oma toe te gaan met de Flixbus in Servië. Het is namelijk kerst op 7 en 8 januari in Servië (orthodoxe geloofsovertuiging). Mijn oma was natuurlijk harstikke blij dat ik zou komen. Ik kon ook gelukkig na de grens gelijk bij de eerste benzinepomp worden afgezet. Mijn tante, oma en mijn neefje kwamen me ophalen. Mijn neefje was zo enthousiast over dat ik zou komen dus hij moest en zou mee gaan, super lieeef 🥰. Aangekomen bij oma moest ik natuurlijk gewoon even bijkomen van de reis en we zijn 's avonds nog even gaan wandelen naar de stad en hebben een glühweintje gedronken.

Zaterdag 7 januari hebben we vooral veel gegeten (dat doe ik daar altijd, maar met kerst extra😂). In de middag hebben we ook nog eventjes een wandeling gemaakt door een parkje. En tegen de avond gingen we nog langs familie die ook in dezelfde stad wonen (de tante en neefje die de vorige dag er ook waren). Het was fijn om ze weer eens te zien na de zomer en een beetje bij de kletsen. We gingen alweer gauw naar huis.

Zondag 8 januari zijn oma en ik naar de begraafplaats van mijn overgrootoma toe gewandeld om een kaarsje voor haar aan te steken en haar ook de beste wensen te wensen. Verder hebben we lekker gerelaxed en weer van alles en nog wat gegeten. Om half 12 's avonds brachten mijn oom, tante en oma me naar de busstation om weer terug naar Slovenië toe te gaan. Om kwart voor 1 vertrok de bus en nam ik afscheid van ze. Helaas (maar ook te verwachten) was het heel druk op de grens, dus we hebben ongeveer 3 uur moeten wachten tot we eindelijk door konden. In Zagreb hadden we ook flinke vertraging door een file. Rond half 12 kwamen we dan eindelijk in Ljubljana aan. Ik had gelukkig een aansluitende bus om 12 uur om naar Koper toe te gaan, hier zit ik dus nu in. Dit is dus een hele lange reis, maar vond het wel leuk om mijn oma eventjes te zien en haar op te vrolijken 😊.

Na deze lange reis blijf ik denk ik wel even een tijdje in Piran hangen. Ben op dit moment reizen even spuugzat hahah.

Nou tot de volgende keer weer, cao🙋🏼‍♀️

P.s. dit was even een korte update, dan weten jullie hoe het gaat en wat ik doe.

1. Mevr.H.P. de Leeuw:
    9 januari 2023
    Simona, eerst nu pas in de gelegenheid u mijn beste wensen, in gezondheid te ontvangen, voor dit nieuwe jaar. Hopelijk ook dat uw verblijf in Piran de gewenste resultaten mogen opleveren. Zal daar graag voor duimen.
    Maar ook heel fijn dat u bij uw grootmoeder langs geweest bent en samen nog een kaars heeft willen brengen en aansteken op het graf van uw overgrootmoeder. Dapper en eigenlijk heel goed. Verder hoop ik dat het werkstuk de gewenste resulrtaten mogen opleveren na zo´n lange busreis en weer thuis nu in Piran. Veel goede momenten en leer dagen gewenst. Hartelijke groet en het allerbeste, Mevr. H.P. de Leeuw (Lenie).
  2. Simona Kosanovic:
    12 januari 2023
    Lenie, Dankuwel, voor u hetzelfde, veel gezondheid, liefde en geluk gewenst voor in het nieuwe jaar! Jaa het was ook heel fijn om een kaarsje aan te steken voor mijn overgrootmoeder. Groetjes terug
  3. Mevr.H.P. de Leeuw:
    9 januari 2023
    Beste Simona, Eerst nu pas in de gelegenheid om een goed nieuw Jaar te wensen met gezondheid, met veel goede te behalen resultaten voor uw opleiding en heel fijn dat uw naar Slovenië geweest bent om daar de familie te ontmoeten. Speciaal uw grootmoeder die en waar aan ik merk toch een speciale band mee heeft.Heel goed om met haar even haar het graf geweestte zijn van uw overgroot mmoeder en daar samen met uw grootmoeder een kaars heeft opgestoken. Als teken dat uw ze niet vergeet en ook denk ik zo uit dankbaarheid. Toch een hele onderneming zo ik uit de terug reis begrijp. Maar goed weer terug inPiran en hopelijk is het werkstuk verder nu geslaagd. Sterkte met de komende tijd en hopelijk mag alles verder naar uw zin en styl verder gaan. Succes hoor, groetende, Mevr. H.P. de Leeuw.(Lenie)
  4. Ricardo:
    10 januari 2023
    Was enorm leuk je weer gezien te hebben! Maak nog een mooie tijd van de laatste maand daar! Trots op jou 😘
  5. Simona Kosanovic:
    12 januari 2023
    Ik vond het ook geweldig om jou weer gezien te hebben ❤️ super lieef dankjeweel en tot over een maandje 😘
  6. Biljana:
    11 januari 2023
    Fijn dat je langs oma geweest was. Hopelijk nu wat meer rust en even bijkomen na al dat gereis. Succes met leren en goed afsluiten van studies in Slovenië! Ik vond het erg leuk om je ook eventjes hier in Nederland ziet 🥰 Tot ziens weer in februari! 😘
  7. Simona Kosanovic:
    12 januari 2023
    Jaa nu ga ik heerlijk weer eventjes bijkomen, eindelijk weer even tijd met mezelf weer 😊 dankjeweel, dat gaat goedkomen ! Ik vond het ook leuk om jou te zien en tot over een maandje 🥰🥰
  8. Mevr.H.P. de Leeuw:
    12 januari 2023
    Simona, Nu studeren en nog een goede maand goed werk afleveren, dan weer naar huis en wat is het volgende, is daar over al na gedacht. Hartelijke groet en ik zal duimen voor een goed resultaat. Groet, H.P. de leeuw(Lenie)
  9. Simona Kosanovic:
    4 februari 2023
    Dat gaat al aardig goed ! Het volgende is stage lopen bij Duinrell. Dankuwel! Groetjes
  10. Mevr.H.P. de Leeuw:
    12 januari 2023
    Simone, begrijp ik dat er nu nog maar een maand rest voordat je weer naar huis komt?! Nu zal duimen voor een goed resultaat maar doe er wel aan werken nu om mooie cijfers verder te behalen. Duim voor je. Hart. groeten en hoor van zelf wel weer, H.P.de Leeuw(Lenie).
  11. Simona Kosanovic:
    4 februari 2023
    Jaa dat klopt, ik keer 14 februari weer terug naar huis. Heel erg bedankt ! Groetjes terug 😊