Kunst, eten en illusies

23 september 2022 - Ljubljana, Slovenië

Hallo allemaal!

We zijn gisteravond lekker even een rondje gaan lopen om de stad een beetje te verkennen in de avond. Om eerlijk te zijn waren we nog best moe, dus veel hebben we niet opgenomen haha. We hebben uiteindelijk op een terras pasta gegeten, dit was echt heerlijk en we voelden ons meteen al een stuk beter. Daarna zijn we eigenlijk weer terug naar het hostel gegaan om lekker uit te rusten. We hebben nog een deel van een film gekeken en zijn rond 9 uur al gaan slapen.

Vandaag ben ik rond 9 uur opgestaan. Mijn moeder was al rond 6 uur op de voeten om koffie te halen. Ze heeft wat rond gelopen en toen ik vertelde dat ik wakker was, kwam ze met ontbijt terug (Burek met kaas), heeeeerlijk! Na het eten hebben we deelgenomen aan een free walkingtour (een wandeltocht waar je gratis aan mag meedoen). Dit was heel interessant, veel over de geschiedenis van Ljubljana ontdekt. Daarnaast ook over wat typisch Sloveens eten is. Na de free walking tour zijn we even terug naar het hostel gegaan, omdat ik me wou omkleden. Het is nog best wel lekker warm hier en vooral in de zon. Dus ik wou me iets koeler kleden. Daarna zijn we naar een foodtruck-festival geweest, wat hier nu gaande is. Hier heb ik lekker een wrap met Egyptische kip gegeten en mama had octopus gegeten samen met een wijntje, allebei. Na het eten gingen we naar Metelkova, een soort kunstcentrum. Allemaal graffiti op de muren, leek een beetje op Cristiania in Kopenhagen. Het voelde alleen wel een beetje onveilig, ook door de mensen die er liepen en veel hangjongeren. Leek ook op een soort vrijheidsplek voor mensen, ze mogen daar doen wat ze willen. We hadden het dus na 1 rondje ook wel gezien en gingen dan weer terug naar het centrum. We hebben daar eventjes op een terras gezeten met een drankje en zijn daarna naar een illusiemuseum geweest. Dit was echt heel leuk, allemaal aparte kamers met veel illusies en schilderijen. We hebben hilarische fotos gemaakt en hard gelachen. Na het museum zijn we naar een pizzeria geweest en hebben heerlijke pizza's gegeten. Nu zijn we weer terug bij het hostel en gaan lekker uitrusten en slapen om morgen weer een geweldige dag ervan te maken. Ljubljana is trouwens echt een prachtige stad, het is niet groot, maar er is veel te beleven en de mensen zijn heel behulpzaam en vriendelijk. Morgen gaan we er dus weer een feestje van maken. Tot de volgende !!

Zdravo🇸🇮🙋🏼‍♀️

1. Erna:
    24 september 2022
    Fantastisch om te lezen. Ik volg jullie weer! Fijne dag morgen en neem een wijntje op m'n verjaardag! Stuur het tikkie maar door!🥳
  2. Simona Kosanovic:
    Aah wat leeeuk ! Gaan we vanavond zeker doeeen met een kroegentocht 😘
  3. Ricardo:
    24 september 2022
    Waauww wat zien jullie weer een hoop op een dag! Lekker veel eten en genieten zo te horen!
    Veel plezier !!
  4. Simona Kosanovic:
    Jaa zeker weten! Dankjewel, we hebben sowieso plezier! 😊
  5. Evert&Manuela:
    Klinkt allemaal gezellig en lekker. Wel goed oppassen. Veel plezierrrrr
  6. Simona Kosanovic:
    7 oktober 2022
    Dankjewel en ga ik zeker doeen !!
  7. Mevr.H.P. de Leeuw:
    24 september 2022
    De Stad waar jullie nu vertoeven is niet alleen groot, maar meer groots vanuit alle helden verhalen van het rijke verleden. Is een mooie cultuurhistorische stad waar best ook prachtige bruggen en gebouwen zijn gebleven. Geniet er van bij het doen van de wandelingen. Hartelijke groet voor beiden, H.P.de Leeuw(Lenie)
  8. Simona Kosanovic:
    We hebben er zeker van genoten, Dankuwel nog ! 😊
  9. Jalila:
    24 september 2022
    Wat een mooie belevenis allemaal! En wat leuk samen met je moeder op stap!. Veel plezier
    Liefs xxxx
  10. Simona Kosanovic: