Op weg naar een nieuw avontuur 🇸🇮

22 september 2022 - Ljubljana, Slovenië

Hallo allemaal,

Daar is ze weer hoor met d'r reisblog haha. Nou vanochtend om 7:40 zijn mijn moeder en ik naar Ljubljana gevlogen. Ik ben helaas verkouden geworden voordat we gingen vliegen en had dus aardig wat last hiervan tijdens het vliegen, dus erge oorpijn tijdens het landen. Maar we zijn veilig en wel geland, daar gaat het uiteindelijk om. Na onze aankomst met het vliegtuig zijn we naar ons hostel gegaan die we hebben geboekt in de stad van Ljubljana. Mijn moeder en ik blijven 4 nachten in Ljubljana en gaan daarna naar de plek waar ik de komende half jaar kom te wonen in Piran. Eenmaal aangekomen bij het hostel konden we nog niet de kamer in, dus zijn we wat rond gaan lopen en uiteindelijk op een terras gaan zitten. De zon scheen en het was lekker warm. We waren ook nog aan het bijkomen van de reis, we hadden de nacht ervoor niet geslapen omdat we om 1 uur al vertrokken naar het vliegveld toe. Ricardo bracht ons met de auto. Ohjaa en het stomme wat er gebeurde is dat ik een Dopper had meegenomen en dat mocht dus niet, dus ik moest hem door hun laten weggooien of laten inchecken. Nja met pijn in m'n hart zei ik maar tegen ze dat ze hem mochten weggooien. Het was een Dopper met mijn naam erop en kleine pinguïns (ik had hem voor mijn verjaardag van Ricardo gekregen). Dit was een lullig begin van de reis en natuurlijk het afscheid met Ricardo viel me ook wel zwaar.

Maargoed even tegen naar het terras, daar hebben we heerlijk een tosti gegeten en een drankje gedaan. Daarna zijn we naar het hostel toe gegaan. We mochten dan eindelijk inchecken en de meneer die er werkt is heel aardig. Hij heeft een hele plattegrond volgetekend met plekken die we moeten bezoeken in Ljubljana, alle recommandaties en eetgelegenheden. Hij nam hier dan ook echt de tijd voor. Na het inchecken hebben we gedoucht en even een dutje gedaan. Dit was hoognodig en we zijn nu nog steeds moe, maar gaan wel lekker even de stad verder verkennen en vanavond optijd naar bed.

Tot de volgende weer, cao 🙋🏼‍♀️

P.s. veel mensen hier in Slovenië (vooral van de wat oudere generatie) spreken Kroatisch, dit komt dus top uit voor mijn moeder en mij.

1. Evert&Manuela:
    22 september 2022
    Oeps dat is niet zo fijn landen met oorpijn. Ga maar lekker uitrusten.
    Veel plezier
  2. Simona Kosanovic:
    24 september 2022
    Dankjulliewel ❤️
  3. Ricardo:
    22 september 2022
    Super leuk begin van de reis! (Behalve de Dopper verhaal dan) ga er van genieten! Lekker nog even uitrusten!
  4. Simona Kosanovic:
    24 september 2022