Laatste dag Ljubljana

27 september 2022 - Izola, Slovenië

Dobar dan!

Maandagochtend hebben we een lekker ontbijtje gegeten, croissantjes van de bakker. Daarna zijn we even op een terras koffie gaan drinken. Mijn moeder ging daarnw souvenirs kopen en ik een rondje hardlopen door het Tivoli-park. Daarna gingen wij bij een heerlijke Italiaan eten. Ik had heerlijke spinazie-ravioli gegeten met zalm en mijn moeder had njokki in goulashsaus. Na het eten gingen we terug naar het hostel om alvast een beetje onze koffer goed in te pakken. Daarna gingen we naar een wijnproeverij. We hadden Ben uit Engeland ook mee gevaagd (die we bij de kroegentocht hadden ontmoet). Hij ging dus met ons mee. We kregen 7 soorten wijn om te proeven uit de Sloveense streken. Dit was heel interessant, want zo had je ook oranje wijn (dit was eigenlijk witte wijn), gemixte wijn (rood en witte door elkaar) en nog meer. De man die erover ging vertellen was heel enthousiast en ging maar door en door over alle verhalen en de wijnen hahah. We dronken alle wijnen zo snel op, blijkbaar had hij ook een beetje haast voor de volgende groep ofzo. Na de wijnproeverij zijn we met z'n 3en naar de Irish pub gegaan, waar de kroegentocht toen ook begon. Het is ook wel echt een gezellige bar. Daar hebben we nog een wijntje gedaan met allemaal snackies daarnaast. Zo hadden we frietjes met kaas en spek, kaasballen, kaassticks en uienringen. Hier hebben ze dus toch wel lekkere snackies. Na de Irish pub gingen we naar Julia, dat restaurant tegenover Romeo. We hoorden dat het een geweldig restaurant was en de vorige dag was alles bezet. Dus we gingen daar naartoe. Mijn moeder en ik hadden niet zoveel honger. Dus mijn moeder nam een voorgerecht, Ben nam een hoofdgerecht en ik een nagerecht 😂. De ober moest er zelf ook om lachen. Na het eten gingen we terug naar het hostel, verder onze koffer inpakken en slapen.

Vanochtend zijn we rond half 8 opgestaan. We hebben even ontbeten bij een cafeetje en gingen naar de bus toe. Nu zijn we onderweg naar Piran, waar ik voor een half jaar ga wonen. Op naar een nieuw avontuur! Tot de volgende keer! 🙋🏼‍♀️

1. Mevr.H.P. de Leeuw:
    27 september 2022
    Simona, wens je voor het komende half jaar veel succes en hoop dat je het naar je zin zal hebben. Daarnaast voor je moeder Biljana weer een goede terug vlucht met de nodige leuke en mooie momenten bij u ,in de koffer om nog eens over na te denken en na te genieten. Voor beiden alle goeds, groetende, H.P.de Leeuw(Lenie)
  2. Simona Kosanovic:
    7 oktober 2022
    Dankuwel, gaat helemaal goedkomen ! 😊
  3. Jalila:
    27 september 2022
    Ik wens je veel succes daar en met een ervaring rijker terug komt.
    Goede terug vlucht Biljana.
    Liefsxxxx
  4. Ricardo:
    27 september 2022
    Nou ben benieuwd naar de verhalen over de wijnen! Lekker nu gaan genieten van je appartementje! Nu gaat het avontuur echt beginnen!
  5. Evert&Manuela:
    27 september 2022
    Dobar dan het klinkt allemaal weer heerlijk en gezellig. Ik heb net filmpje gezien van je appartement ziet er niet verkeerd uit. Daar kan je wel settelen de komende 6 maanden. Nog even genieten samen met je moeder en daarna komt Ricardo je gezelschap houden. Veel succes met de introductie dagen.
    Dikkekusssss
  6. Simona Kosanovic:
    7 oktober 2022
    Het gaat helemaal lukken om te vertoeven in het appartementje 😊 dikke kus terug