New adventure

24 januari 2020 - Cairns, Australië

Heeey,

Ik heb nog steeds geen werk gevonden of om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt gezocht 🙈. Ik heb wel al rondgevraagd of ze op zoek zijn naar mensen bij verschillende barren en de meesten zeiden 'ja'. Ik heb mijn cv ook opnieuw gemaakt gisteren, dus kon ook niet echt voor die tijd solliciteren. En ik zit er best tegenop om te liegen over hoelang ik blijf werken. Ik wil maar 1,5 tot 2 maanden blijven, maar iedereen hier zegt dat ik daarover moet liegen en moet zeggen dat ik 3 tot 6 maanden blijf. Weet nog niet hoe ik dat ga doen 🤔.

Dinsdag, woensdag en donderdagochtend heb ik gewerkt. Het is erg benauwd in Cairns, eigenlijk is het alleen maar constant zweten. Als je net hebt gedoucht met lekker koud water en je droogt je af, ben je gelijk weer nat. Ik heb verder deze dagen alleen maar gerelaxed met mensen uit het hostel. Het zijn echt hele leuke mensen, voelt echt als een soort familie. Verder cv gemaakt, RSA-certificaat uitgeprint en zulke soort dingetjes. Dinsdagavond heb ik jammer genoeg niet gewonnen met poolen. Een jongen uit mijn kamer had gewonnen. Een kaartje om te snorkelen bij de great barrierreef.

Woensdagavond was er een mega grote dartbord van luchtkussen-materiaal met lucht erin (weet even niet hoe dat heet). We moesten met tennisballen erop gooien op de nummer die werd opgenoemd. En ik heb gewonnen ! Een kaartje voor een jungle swing, dus dat was wel leeeuk !

Donderdagavond was beerpong-competitie. Ik kwam uiteindelijk in de finale, maar net niet gewonnen. En deze dag was ook de verjaardag van de jongen uit mijn kamer, dus dat hebben we goed gevierd. Het was ladiesnight, dus alle jongens hadden een jurk aangetrokken of een rokje en zo zijn we de stad ingegaan. Het was echt een gekkenhuis, maar echt een super leuke avond !! En nu ben ik op het vliegveld. Ik vlieg naar Sydney voor een weekendje. Daar ga ik Rachel weer zien en we gaan zaterdag naar een festival en zondag is het Australia-day, dus dat gaan we ook vieren. Maandagochtend vlieg ik weer terug naar Cairns.

En nog 1 ding Australiers zijn echt geweldig, zo vriendelijk. Je kan zo met iedereen een praatje maken die je op straat tegenkomt. Alleen waar ik wel aan moet wennen, maar stiekem wel leuk vind is dat ze je koosnaampjes geven. Bijv. In de supermarkt zei de cassiere tegen me ; 'heey darl, how ya doin?' Of 'sweety', 'love', 'babe'. Het is zo gek, maar vind het wel wat hebben.

Goodbyeee.

1. Mevr.H.P. de Leeuw:
    24 januari 2020
    Simona, Ben zomaar door het bezoek wat we hadden samen met haar bij de buurvrouw aan deze reislogger gekomen. Maar we hebben elkaar in het verleden wel eens ontmoet. Mijn naam is Lenie de Leeuw. Komende uit een andere stad(geen wereld stad), maar van het andere eiland Zuid Beveland. Leuk zo een eindje mee te lopen en graag wil ik je zo veel plezier wensen en veel goede momenten op je wereld avontuur.Heel relaxed en ook wel echt puur! Geniet er van. Tot later wellicht. Groet. HPL.
  2. Marian.:
    24 januari 2020
    Hey sweety, gezellig verhaal weer. Geniet maar lekker en werken kan je je hele leven nog. Mits je het redt met je geld natuurlijk. Maar als je nog voor een weekendje Sidney op het vliegtuig kan stappen zal dat wel loslopen.Enne….liegen mag niet maar een klein beetje naast de waarheid zitten is toch niet zo erg? Komt allemaal vast goed. Fijn weekend!xx
  3. Ed driessen:
    24 januari 2020
    Je bent en blijft een feestbeest, fijn dat je het zo naar je zin hebt, jammer dat je de ticket voor dat snorkelen gemist heb, maar hopelijk is de jungleswing een pleister op de wonde. Die koosnaampjes heb je in Engeland ook vaak. Fijn weekend in Sidney en blijf genieten !
    Groetjes Ed
  4. Biljana:
    24 januari 2020
    Leuk dat allemaal! Maar nu eerst lekker genieten in Sidney. Dat werken komt ook nog. 😘🙋🏻
  5. Susan:
    24 januari 2020
    Heyyyyy Simona leuk weeer om te lezen🙋🏽‍♀️
  6. Marica:
    25 januari 2020
    Cao Simka, zanimljive price i dozivljaji, nadam se da ces jos toga puno vidjeti i nauciti. Opusti se i uzivaj u Sidneju, te ugodan i siguran let nazad. Jedva cekam da vidim nove zapise. Poljubac